اصول نگهداری بنا

نگهداری یک بنا مسئله ی مهمی است که شاید افراد کمی به آن توجه کنند اما باید بدانید که بی توجهی به این مسئله می تواند هزینه های سنگینی به شما تحمیل کند. یک بنا در گذر زمان و با توجه به عوامل فرساینده ی محیطی دچار فرسایش می شود و رسیدگی به آن مسئله ای اجتناب ناپذیر است. معیارهای سنجش عمر مفید بنا در کشورهای مختلف متفاوت است و به گزینه های زیادی بستگی دارد. در برخی کشورهای پیشرفته عمر مفید یک بنا 100 الی 300 سال است و به بنایی که بیش از این قدمت داشته باشد بنای فرسوده می گویند اما در ایران بنایی که بیش از 30 سال عمر کرده باشد به عنوان بنای فرسوده شناخته می شود. علت این امر رعایت نکردن اصول ساخت و ساز و به کار بردن مواد اولیه ی نامرغوب است.

اقداماتی وجود دارند که به شما کمک می کند تا بتوانید عمر مفید بنا را افزایش دهید که در ادامه به آن اشاره می کنیم.

 

see1.76

 

تعمیر تاسیسات و لوله کشی ساختمان، تعمیر پکیج و تاسیسات مکانیکی جزء مهم ترین کارهایی است که باید همواره در ساختمان مورد بررسی قرار گیرند. بررسی تاسیسات ساختمان شامل امورات مربوط به سقف، درب و پنجره، لوله کشی، برق کشی، دیوارهای خارجی، سرمایش و گرمایش، بام و بالکن، آسانسور، دوربین و حفاظ های امنیتی است.

 

لوله کشی ساختمان یکی از بخش های مهم در ساخت و ساز ساختمان به شمار می رود زیرا در اثر ترکیدگی یا نشتی می تواند هزینه های سنگینی روی دوش صاحب بنا تحمیل کند و اگر نسبت به آن بی توجهی شود می تواند خسارات جبران ناپذیری به وجود آورد. بنابراین سرکشی منظم و رسیدگی به لوله کشی ساختمان یک امر مهم به شمار می رود. اگر جزء افراد غیر بومی شمال هستید و اقدام به خرید ویلا در شمال نموده اید باید همواره هنگام ترک ویلا جریان آب را قطع کنید تا در نبود شما لوله ها دچار ترکیدگی نشوند.

 

رسیدگی به پکیج و وسایل سرمایشی و گرمایشی نیز برای بالا بردن عمر مفید بنا و پیش گیری از هدر رفت انرژی مسئله ی مهمی است. بررسی منظم فشار گاز سیستم، ولتاژ برق ورودی به سیستم، بررسی دبی جریان آب گرم جزء مواردی است که در تعمیر پکیج باید به آن توجه نمود. تاسیسات مکانیکی ساختمان شامل تاسیسات بهداشتی، تهویه ی مطبوع، استخر، سونا و جکوزی است که بی توجهی نسبت به آن از عمر مفید بنا می کاهد.

 

رعایت موارد عنوان شده می تواند در افزایش عمر بنا تاثیر گذار باشد و به علاوه از بروز مشکلات بزرگتر پیشگیری کند. بهره گیری از کمک متخصصان در هر یک از امور یاد شده می تواند بسیار مفید باشد. هنگام خرید ویلا در نور یا خرید ویلا در چمستان یا سایر شهرهای شمالی توجه به سلامت تاسیسات ساختمانی یکی از مواردی است که باید آن را در نظر داشته باشید تا متحمل هزینه های ثانویه بعد از خرید ویلا نشوید.

هدف از سامانه تحت وب،ارائه خدمات مشاوره ای خرید و فروش ویلا در شمال،آپارتمان و زمین در شهرهای نوشهر، رویان و سایر شهرهای شمالی می باشد. با این سامانه انلاین خرید و فروش ویلا می توانید به راحتی و در کمترین زمان و هزینه و سریع ترین روش ممکن ملکهای دلخواه خود را با هرتوان مالی و هر سلیقه ای خریداری نمایید.

نوشهر - چلک - روبروی هتل آراز - مجتمع اوپال - املاک سیوان 09190174006 info[at]seeone.net

مقایسه