8 نوع نمای ساختمان ویلایی در شمال+ جدول قیمت

انواع نمای ساختمان ویلایی در شمال

نمای ساختمان ویلایی تاثیر به سزایی در جلب توجه افراد یا مشتری خرید ویلا در شمال دارد و به عنوان یکی از مولفه های تاثیر گذار در انتخاب آن بناست. ایرانیان از دیرباز به طراحی نمای زیبا برای بناها اهمیت ویژه ای قائل بودند و این مسئله را می توان از بناهای تاریخی به جا مانده در شهرهای مختلف ایران مشاهده نمود. انتخاب نمای ساختمان ویلایی به عوامل مختلفی از جمله فرهنگ, اقلیم, شهر و روستا و غیره بستگی دارد.

 

نمای ساختمان ویلایی در شمال
انواع نمای ویلا در شمال و نوشهر

 

قبل از صحبت در خصوص انواع نمای ویلا بهتر است به انواع طراحی ویلا در شمال که مورد استقبال اکثریت مشتریان واقع شده است بپردازیم.

 

انواع نمای ساختمان ویلایی و طراحی ویلا در شمال

ردیف انواع طراحی ویلا در شمال درصد استقبال مشتریانرنج قیمتی انواع ویلا
1-ویلا نما مدرن60%قیمت ویلا نما مدرن در شمال
2-ویلا نما کلاسیک40%قیمت ویلا نما کلاسیک در شمال

 

در ادامه انواع مختلف نمای ساختمان ویلایی را نام خواهیم برد.

1- ویلا نمای سنگی:

نمای سنگی یکی از نماهایی است که امروزه بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. ویژگی مهم این نما ماندگاری و قیمت مناسب آن در کنار زیبایی است. سنگ تراورتن یکی از سنگ هایی است که برای نمای ساختمان ویلایی در قسمت خارجی به کار می رود. از ویژگی های این سنگ درگیری مناسب آن با ملات و ماسه است که موجب استحکام و ماندگاری طولانی تر آن می شود.

 

خرید ویلا نما سنگی در نوشهر
خرید ویلا نما سنگ کلاسیک در نوشهر

ویلاهای لوکس ساخته شده در نوشهر و رویان از نمای سنگی هنگام ساخت ویلا استفاده کرده اند و می توانید هنگام خرید ویلا در نوشهر این مسئله را به خوبی مشاهده نمایید. نمای سنگ بیشتر در ویلاهای نما کلاسیک و ویلا نما رومی استفاده می شود.

 

2- ویلا نمای آجری:

یکی از نماهای قدیمی و پرکاربرد در مناطق مرکزی و جنوبی ایران است. آجرها در رنگ های مختلف تولید می شوند و مناسب استفاده در مکان هایی با آب و هوای خشک هستند. این نما برای اقلیم شمال زیاد مناسب نیست و نگهداری از آن به خاطر رطوبت و بارندگی زیاد شمال خیلی سخت است.

 

ویلا نما آجری در نوشهر
خرید ویلا نما آجری در نوشهر

 این نما بصورت ترکیبی و با طراحی خاص در بعضی از ویلاهای مدرن شمال به کار گرفته می شود. نا گفته نماند جذابت رنگ بندی آجر با ترکیبی از چوب و سیمان جذابیت خاصی به ویلای شما می دهد.

 

3- ویلا نمای چوبی:

در گذشته بیشتر بخش های خانه در مناطق شمالی با چوب و گل ساخته می شدند و چوب نقش زیادی در خانه سازی ایفا می کرد. امروزه اما با گسترش مصالح نمای ساختمان ویلایی و افزایش قیمت چوب استفاده از چوب در تمام بخش های ساختمان پر هزینه خواهد بود و آن را در بخش های خاصی از نمای ساختمان ویلایی به کار می برند. استفاده از نمای چوبی برای ویلاهای شمالی باعث می شود تا ویلا بیشتر با طبیعت همخوانی داشته باشد و حس بهتری را منتقل می نماید.

 

ویلا با نمای چوب در شمال
یاغ ویلا با نمای چوب در شمال نوشهر

4- ویلا نمای سیمانی: 

یکی از نماهای مقاوم و پرطرفدار نمای سیمانی است که منجر به افزایش مقاومت بنا می شود. این نما به خاطر هزینه ی پایین در بیشتر ساختمانهای روستایی در شمال استفاده می شود. یکی از محاسن این نما تنوع رنگ در نمای ویلا است و از یکنواختی رنگ نما که در نمای سنگی و چوبی و غیره وجود دارد خلاص می شوید. 

5- نمای شیشه ای:

نمای شیشه ای دارای ظاهری مدرن است ولی معمولا در نمای ساختمان ویلایی و بیشتر نمای ساختمان های تجاری مورد استفاده قرار می گیرد. نمای شیشه ای به خاطر عبور دادن نور از خود می تواند اندکی شما را در طول روز به خصوص فصول گرم سال اذیت کند. این مدل نمای ساختمان ویلایی کمتر استاده می شود. شاید به خاطر داشته باشیم که در دهه هفتاد این نما در اکثر آپاتمان ها و پاساژهای تجاری استفاده می شد.

6- نمای سرامیکی:

این نما به خاطر نصب راحت و هزینه ی کم و مقاومت بالا بسیار مورد توجه قرار گرفته و از آن در هنگام ساخت ویلا بسیار استفاده می شود. البته نمای سرامیکی برای ویلاهای ارزان قیمت در گذشته استفاده می شد که در طراحی مدرن از سرامیک به عنوان چاشنی کار در نمای ترکیبی استاده می شود.

7- نمای کامپوزیت:

نمای کامپوزیتی از ترکیب دو لایه پوشش آلومینیوم و یک هسته پلی اتیلن به وجود می آید. این نما مناسب استفاده در انواع مختلف آب و هواست. توجه داشته باشید که این نما بصورت کامل برای اماکن تجاری و آپارتمان بیشتر استفاده می شود و حتما از کامپوزیت در طراحی نمای ویلا باید طراحی ترکیبی همراه با سنگ, چوب و آهن بصورت فلاشینگ همراه با فالور باکس استفاده کنید تا ویلای شما خاص بنظر بیاید.

 

انواع نمای ساختمان ویلایی , ویلا نما کامپوزیت با طراحی مدرن در چلک
ویلا نما کامپوزیت با طراحی مدرن در چلک نوشهر

 

8- نمای رومی :

سبک نمای رومی ابتدا میان رومیان مورد استفاده قرار می گرفت اما میان ایرانیان نیز مورد استقبال واقع شد و امروزه این طرح یکی از نماهای پر کاربرد می باشد.

در این مدل طراحی از ستون های با قطر زیاد و گچ بری با تقارن خاصی استفاده می کنند. این نما در شمال با رعایت موارد مهندسی و طراحی خاص اجرا می گردد. این طراحی در سبک معماری کلاسیک قرار دارد و همیشه مورد استقبال بوده است.

 

ویلا نما رومی در نوشهر با طرح زیبا
خرید ویلا نما رومی در شمال با طراحی زیبا

انواع نمای مورد استفاده هنگام ساخت بنا نام برده شدند. انتخاب نمای مناسب برای نمای ساختمان ویلایی به عوامل مختلف محیطی و فردی بستگی دارد. هنگام خرید زمین در شمال می توانید نماهای مختلف به کار برده شده در ویلا های شمال را بررسی کنید یا از تیم طراحی و ساخت سیوان مشاوره تخصصی و رایگان بگیرید تا مالک یک ویلای لوکس با هزینه ساخت مناسب البته به سلیقه شخصی خود و خانواده ی تان در شمال شوید. 

هدف از سامانه تحت وب،ارائه خدمات مشاوره ای خرید و فروش ویلا در شمال،آپارتمان و زمین در شهرهای نوشهر، رویان و سایر شهرهای شمالی می باشد. با این سامانه انلاین خرید و فروش ویلا می توانید به راحتی و در کمترین زمان و هزینه و سریع ترین روش ممکن ملکهای دلخواه خود را با هرتوان مالی و هر سلیقه ای خریداری نمایید.

نوشهر - چلک - روبروی هتل آراز - مجتمع اوپال - املاک سیوان 09190174006 info[at]seeone.net

مقایسه