بهینه سازی مصرف انرژی

تلاش برای کاهش مصرف انرژی و استفاده ی بهینه از آن به خاطر مسائل زیست محیطی یکی از مسائل مهم روز دنیاست و کشورها با وضع قوانین و ارائه ی راهکارهای مختلف تلاش می کنند تا میزان اتلاف انرژی را به حداقل برسانند. این مسئله به خصوص در کشورهای پیشرفته در مقایسه با سایر کشورها بیشتر مشهود است. برای مقایسه می توان ایران را نام برد که مصرف انرژی در آن 14 برابر کشور پیشرفته ای مثل ژاپن و 4.4 برابر مصرف جهانی انرژی است. این میزان مصرف بالای انرژی علاوه بر مشکلاتی که برای کشور برای تامین انرژی مورد نیاز آن به وجود می آورد برای محیط زیست نیز خطری جدی به شمار می رود. بخش زیادی از این انرژی در ساختمان ها مصرف می شود و این مسئله به خاطر عایق نبودن قسمت های مختلف ساختمان همچون درب، پنجره و دیوارهای جانبی در برابر اتلاف انرژی است. بنابراین تلاش برای ساخت ساختمان هایی که استاندارهای انرژی در آن رعایت شده باشد بسیار ضروری است.

see1.10

 

ساختمان هایی در دنیا به نام “ساختمان های صفر انرژی” با هدف بهینه سازی مصرف انرژی طراحی شده اند و میزان مصرف انرژی در این ساختمان ها تقریبا صفر است. این ساختمان ها علاوه بر پیشگیری از هدر رفت انرژی با طراحی خاصی که دارند از انرژی های تجدیدپذیر به عنوان منابع انرژی استفاده می کنند.

ایران در سال 1370 برای بهینه سازی مصرف انرژی و کاهش هدر رفت آن قوانینی تصویب کرد اما متاسفانه این اقدامات ادامه دار نبودند.

هر فردی به نوبه ی خود در برابر تلاش برای کاهش مصرف انرژی مسئول است و می تواند اقداماتی را انجام دهد. عایق کردن کف، سقف و دیوار ساختمان هنگام ساخت یکی از این اقدامات است که می توانید به طور قابل توجهی میزان اتلاق انرژی را کاهش دهد. عایق نمودن کف و دیوار هنگام ساخت ویلای شمال علاوه بر کمک به کاهش مصرف انرژی می تواند به میزان قابل توجهی در کاهش رطوبت درون ویلا کمک کند.

 

استفاده از لوازم کم مصرف یکی دیگر از اقداماتی است که برای کاهش مصرف انرژی می توان انجام داد. اگر اقدام به خرید ویلا در شمال نموده اید می توانید با خرید لوازم کم مصرف برای ویلای خود به کاهش مصرف انرژی کمک نماید. به علاوه این کالاها هزینه ی برق مصرفی ویلای شما را نیز کاهش خواهند داد.

استفاده از پنجره های دو جداره نیز یک راه مناسب دیگر برای پیشگیری از اتلاف انرژی از طریق پنجره ها می باشد. ویلاهایی که امروزه در شمال ساخته می شوند از پنجره های دو جداره هنگام ساخت ویلا استفاده می کنند و هنگام خرید ویلا در نور یا خرید ویلا در نوشهر یا سایر شهرهای شمالی متوجه این مسئله خواهید شد.

هدف از سامانه تحت وب،ارائه خدمات مشاوره ای خرید و فروش ویلا در شمال،آپارتمان و زمین در شهرهای نوشهر، رویان و سایر شهرهای شمالی می باشد. با این سامانه انلاین خرید و فروش ویلا می توانید به راحتی و در کمترین زمان و هزینه و سریع ترین روش ممکن ملکهای دلخواه خود را با هرتوان مالی و هر سلیقه ای خریداری نمایید.

نوشهر - چلک - روبروی هتل آراز - مجتمع اوپال - املاک سیوان 09190174006 info[at]seeone.net

مقایسه