مراحل ساخت ویلا در شمال

پیشینه ی ساخت ویلا به روم باستان بر می گردد، رومیان جزو نخستین افرادی بودند که اقدام به ساخت ویلا در باغ هایی بزرگ می کردند. امروزه اما توجه ویژه ای به ساخت ویلا در شمال شده است و بازار خرید ویلا در شمال داغ است و یکی از شهرهایی که مورد توجه قرار گرفته است نوشهر می باشد و بازار خرید ویلا در نور پر رونق می باشد و همین امر سبب شده تا شاهد ساخت ویلاها با سبک ها و معماری های گوناگون باشیم.
همچنین آلودگی هوای کلان شهرها، خستگی انسان از دغدغه های کاری و زندگی و فشارهای روحی و روانی موجب شده حتی برای چند روز هم که شده بتوان از این دغدغه ها دور بود و تجدید قوا کرد.
بی شک ویلاها را می توان یک مکان آرام و مناسب برای استراحت دانست. اگر شما هم جزو علاقه مندان به ساخت ویلا در نوشهر باشید اما زمان کافی برای صرف وقت برای ساخت و ساز نداشته باشید می توانید کار خود را به پیمانکاران بسپارید و ضمن ساخت ویلایی متناسب با سلیقه ی شخصی، بر روند کار نیز نظارت داشته باشید. در این مقاله می خواهیم به بحث پیمانکاری ویلا در شمال بپردازیم.

 

هنگام ساخت ویلا علاوه بر نکات معمول ساخت و ساز باید نکاتی دیگری همچون سرسبزی منطقه، دید یا منظره، و خاک مناسب برای پرورش گیاهان را نیز مد نظر قرار داد.
بعد از آنکه برای ساخت ویلا مجوزهای لازم را دریافت نمودید و نقشه ی ویلا توسط یک مهندس معمار تایید شد نوبت به شروع کار ساخت ویلا می شود. در ادامه می خواهیم مراحل ساخت ویلا را بر شمریم و به اختصار توضیح دهیم.

 

marhalesakhtevilla

 

نشانه گذاری
اولین مرحله برای ساخت ویلا، نشانه گذاری است که برای این کار دو نقطه از زمین را انتخاب کرده و دو میله گرد با طول 30 سانتی متر در آن نقاط فرو می کنند، سپس با ریسمان این دو نقطه را به هم متصل و با یک گونیای بزرگ نقطه ی سوم را می یابند و در انتها نیز نقطه ی چهارم را با استفاده از یک متر پیدا می کنند.
گچ ریزی
پس از تعیین نقاط، با استفاده از گچ، نقاط مشخص شده در مرحله ی قبل را به هم وصل می کنند. پس از پایان گچ ریزی، عملیات خاک برداری انجام می شود که ناظر یا پیمانکار تعیین می کند چه نوع خاک برداری باید انجام شود و سپس با بیل مکانیکی یا لودر اقدام به خاک برداری می شود.

 

رگلاژ
بیل مکانیکی دانه های خاک را اندکی ضعیف می کند که در این مرحله 10تا 25 سانتی متر از خاک توسط کارگران و با استفاده از بیل رگلاژ می شود . پس از رگلاژ، اگر روش اجرای پی به صورت رادیه ژنرال باشد کل قسمت های آرماتورگذاری شده بتن ریزی می شوند و در غیر این صورت در مکان های مشخص با غالب هایی از جنس چوب یا فلز عملیات بتن ریزی انجام می شود.
قالب ریزی
برای قالب بندی از آجر، چوب، فایبر گلاس و یا فلز استفاده می شود و انتخاب آجر به نسبت سایر موارد تفاوت هایی دارد. رامکا مرحله ای است که در آن میلگردهای عرضی تحت عنوان رامکا استفاده می شوند و چهار میله گرد با اندازه ی ابعاد ستون انتخاب می شوند و محل دقیق ستون ها مشخص می شود.

 

قالب گذاری ستون ها
قالب ها از جنس های متفاوتی همچون چوب، فایبرگلاس و فلز هستند که بتن ریزی در این قالب ها انجام می شود و قالب ها قبل از استفاده باید روغن کاری شوند تا از چسبیده شدن بتن به قالب پیشگیری شود. برای اینکه خاک با بتن مخلوط نشود بتن ریزی در ارتفاع یک متری انجام می شود. پس از بتن ریزی همه ی ستون ها، باید 48 ساعت برای خشک شدن بتن ها زمان بگذرد و بعد می توان قالب ها را باز نمود.
شمع گذاری
در بخش های زیرین پودرهای بتنی شمع هایی از جنس چوب یا فلز قرار می گیرد و سپس اقدام به قالب گذاری در زیر سقف می کنند، بعد میلگرد گذاری انجام و خاموت ها بسته شده و با کمک سیم های مفتولی آویزها به کار گرفته می شوند.

 

تیرچه گذاری
تیرچه ها مطابق با نقشه مورد استفاده قرار می گیرند. فاصله ی بین دو تیرچه 48 سانتی متر است و در محل های مورد نظر یونولیت به کار می رود. همچنین باید مطابق با نقشه ی طراحی شده میلگردهای تقویتی را نیز استفاده کرد.
قالب گذاری سقف
در این مرحله قالب های به کار گرفته شده در سقف، با استفاده از سیم مفتولی به یکدیگر بسته می شوند. همچنین سیم های حرارتی با استفاده از میلگردهای 6 یا 8 به یکدیگر بسته می شوند. پس از پاکسازی سقف، بتن ریزی سقف انجام می شود و بهتر است برای این کار از بتن آماده ی کارخانه استفاده شود و حباب های موجود در آن با استفاده از ویبراتور از بین برود. به مدت یک هفته باید عملیات آب پاشی روی بتن ها انجام شود و بتن ها مرطوب نگه داشته شوند و پس از آن می توان قالب را خارج نمود.

 

مرحله ی نهایی
در انتها خرپاسازی و دیوار چینی انجام می شود و نازک کاری قسمت های داخلی و تاسیسات و امکانات داخلی ویلا پیاده سازی می شود. کاشی کاری کف و سرویس بهداشتی، نصب درب و پنجره، کلید و پریز کارهای بعدی به شمار می روند. نمای خارجی ساختمان و حیاط سازی نیز جزو کارهای انتهایی است.
با مراحل ساخت ویلا آشنا شدید، حال اگر قصد ساخت ویلا در شمال را داشته باشید به راحتی می توانید بر اجرای هر کدام از این بخش ها نظارت کنید و ویلایی مطابق با سلیقه ی خود بسازید. ساخت ویلا دغدغه های خاص خود را دارد و وقت و انرژی زیادی را می طلبد و اگر شما می خواهید بدون درگیر شدن با این مسائل ویلایی در شمال داشته باشید می توانید اقدام به خرید ویلا در نوشهر نمایید و خود را درگیر مسائل ساخت و ساز نکنید.

هدف از سامانه تحت وب،ارائه خدمات مشاوره ای خرید و فروش ویلا در شمال،آپارتمان و زمین در شهرهای نوشهر، رویان و سایر شهرهای شمالی می باشد. با این سامانه انلاین خرید و فروش ویلا می توانید به راحتی و در کمترین زمان و هزینه و سریع ترین روش ممکن ملکهای دلخواه خود را با هرتوان مالی و هر سلیقه ای خریداری نمایید.

نوشهر - چلک - روبروی هتل آراز - مجتمع اوپال - املاک سیوان 09190174006 info[at]seeone.net

مقایسه