مقایسه 20 مزایا و معایب خرید ویلا ساحلی و ویلای جنگلی در شمال

خرید ویلا ساحلی و ویلای جنگلی چه مزایا و معایبی دارند؟

در نگاه اول ممکن است فقط به تفاوت در زیبایی ظاهری یک ویلای ساحلی و ویلای جنگلی بیاندیشیم, اما خواهیم دید که خرید یک ویلای مناسب نیازمند بررسی دقیق تری است و باید جوانب دیگری علاوه بر مناظر چشم نواز را در نظر گرفت. به همین دلیل در این مقاله می خواهیم به بیان مزایا و معایب این دو ویلا بپردازیم تا شما را در یک انتخاب درست یاری رسانیم. دقت کنید اینجا همه مطالب به دور از حاشیه و رک گفته می شود!!

 

ویلای ساحلی بخریم یا ویلای جنگلی؟

شاید مهم ترین سوالی که درباره ی خرید ویلا در شمال مطرح شود این است که ویلای ساحلی بخریم یا ویلای جنگلی؟  

خرید ویلا ساحلی یا خرید ویلا جنگلی
برای آسایش خانواده, ویلای ساحلی بخرم یا ویلای جنگلی؟

این سوال اشتباه است!!

 اگر توان مالی خرید ویلا ساحلی را دارید این سوال بجا و درست است! و همینطور خواندن این مقاله برای شما مفید خواهد بود. از آنجایی که حداقل قیمت خرید ویلا ساحلی در شمال با مدارک کامل و لوکیشن مناسب از 20 میلیارد تومان شروع می شود چنانچه با این مبلغ قصد سرمایه گذاری و خرید ویلا در شمال را دارید مقایسه ویلا جنگلی و ساحلی منطقی است. یعنی اگر بودجه ی خرید شما کمتر از این مبلغ است دیگر مقایسه معنی ندارد. لطفا به این موضوع دقت کنید.  

بهتر است این سوال را از خودمان بپرسیم:

با بودجه ی یکسان ویلای ساحلی بخریم یا ویلای جنگلی؟

قطعا با بودجه ی یکسان خرید ویلا جنگلی خیلی بهتر خرید ویلای ساحلی است و به دلایل آن در ادامه می پردازیم.

 

ویلا ساحلی و ویلا جنگلی چه مزایا و معایبی دارند؟

قبل از اینکه به مزایا و معایب ویلای ساحلی و ویلای جنگلی بپردازیم باید بدانیم انواع ویلا در شمال به چند دسته تقسیم می شود؟

انواع ویلا در شمال:

1-ویلا ساحلی

2-ویلا جنگلی

با توجه به تقسیمات بالا ممکن است ویلا در شهر, روستا و یا ییلاقات شمال قرار گرفته باشد. همچنین موقعیت مکانی ویلا در شمال میتواند به صورت ویلای شهرکی و ویلای غیر شهرکی یا مستقل تقسیم شود, که در ادامه به مزایا و معایب هر کدام بصورت تخصصی اشاره می کنیم.

 

ویلا ساحلی

به چه ویلاهایی, ویلا ساحلی گفته میشود؟ 

به ویلاهایی که از داخل شهرک یا کوچه ای که در آن قرار گرفته راه به ساحل داشته باشد و بتوانید به راحتی و بدون مانع, دسترسی به ساحل زیبای خزر داشته باشید, ویلای ساحلی گفته میشود. پس صرفا چشم انداز داشتن یا نداشتن دریا دلیل بر ساحلی بودن ویلا نمی باشد. چرا که خیلی از ویلا های جنگلی در منطقه رویان و نوشهر دید دریا را دارند در حالی که ساحلی نیستند.

 

خرید ویلا ساحلی لاکچری در نوشهر
خرید ویلا ساحلی لاکچری در نوشهر

مزیت خرید ویلا ساحلی در نوشهر و شمال:

1-لوکیشن و دسترسی عالی ویلا ساحلی

شاید مزیت بزرگ ویلای ساحلی در نوشهر را بتوان محبوبیت بیشتر آن دانست به همین دلیل فروش آن به آسانی صورت می گیرد و اگر قصد فروش ویلای ساحلی نوشهر خود را داشته باشید به آسانی می توانید این کار را انجام دهید. همچنین ویلای ساحلی از دسترسی بهتری به نسبت ویلای جنگلی برخوردار است و به مراکز شهری نیز نزدیک تر است.

اکثر ویلا های ساحلی در شمال دارای لوکیشن عالی هستند. مخصوصا ویلا ساحلی در نوشهر و رویان که بخاطر موقعیت خاص جغرافیایی و نزدیک بودن جاده تا ساحل دسترسی و به اصطلاح آدرس خور خوبی دارند. معمولا در شهرهای ساحلی و جاده های بین شهری در شمال, خیابان اصلی که از شرق به غرب امتداد دارد ضلع شمالی جاده ساحلی و ضلع جنوبی جاده توسط مشاورین املاک جنگلی نامیده میشود.

 

2-غیر بومی بودن همسایه های ویلا ساحلی

یکی از نکته های مهم خرید ویلا ساحلی در شمال و خرید ویلا ساحلی در نوشهر قرار داشتن این نوع ویلا در بافت غیر بومی است. همیشه باید به این موضوع هنگام خرید ویلا در شمال توجه ویژه داشته باشید که نوع استفاده ویلا با خانه ای که همیشه در آن زندگی میکنید متفاوت است. چون ویلا مکانی برای استفاده در تعطیلات بشمار می رود پس بهتر است به خاطر سروصدای احتمالی از ساکنین بومی فاصله داشته باشد.

 

3-طبقه اجتماعی و سطح زندگی تقریبا یکسان

معمولا طبقه اجتماعی و سطح زندگی مشتریان ویلا ساحلی در شمال, تقریبا یکسان می باشد. تجربه نشان داده بیشتر افرادی که خریدار ویلای ساحلی در شمال هستند, بخاطر قیمت بالای آن تقریبا در طبقات اجتماعی یکسانی قرار دارند, چرا که حداقل قیمت ویلای  ساحلی در شمال, عدد بزرگی است. جالب اینکه بیشتر همسایه های ویلای ساحلی شما, از مناطق شناخته شده و بالا شهر  کلانشهرها به شمال آمده اند و ویلا ساحلی خریدند.  نوع تفریحات خریداران ویلا ساحلی و حتی نوع استفاده و فرهنگ آنها تقریبا یکسان است.

 

4-دسترسی آسان به ساحل دریا

یکی از مهمترین دلایلی که خرید ویلا در شمال, اولویت هموطنان ما می باشد, وجود دریای خزر و ساحل شنی زیبای آن است. اینکه در هر ساعت شبانه روز بتوانید از چشم انداز و آب و هوای مطبوع کنار ساحل لذت ببرید و هیچ محدودیتی نداشته باشید یک حس خوبی است. این موضوع وقتی که یک ویلا ساحلی شهرکی در شمال داشته باشید شدت پیدا میکند و به اصطلاح داشتن ساحل اختصاصی, بدون مزاحم در کنار خانواده و تماشای آبی دریا روح و روان شما را جلا می بخشد. 

 

5-حس لاکچری با داشتن ویلا ساحلی در شمال

همه ی ما میدانیم داشتن ویلا آرزوی هر انسانی است و موضوع داشتن ویلا ساحلی یا ویلا جنگلی به هر شکل و طراحی, یک سلیقه ی شخصی است. از آنجایی که قیمت زمین ساحلی در شمال بالاست, بخاطر ارزش بالای زمین ساحلی, سازندگان ویلا, اقدام به ساخت ویلای در خور با طراحی زیبا در این زمین می کنند, به همین خاطر ,قیمت ویلا ساحلی در شمال بالاست و کمتر کسی توان خرید آن را دارد. اکثر ویلاهای ساحلی در  لوکیشن عالی و مناطق برند شمال ساخته شده اند. 

برای دیدن ویلاهای لاکچری در شهرک های برند شمال روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

6-امنیت بالای ویلا ساحلی

اغلب ویلا ساحلی در نوشهر و ویلا ساحلی در رویان داخل شهرکهای ساحلی قراردارند که این شهرکها دارای نگهبانی 24 ساعته هستند. چون شهرکها مجاز به دیوارکشی سمت ساحل نیستند و محدودیت قانونی در خصوص وجود دارد توصیه میشود حتما در خرید ویلا ساحلی به وجود نگهبان و امنیت شهرک توجه ویژه ای داشته باشید. 

 

خرید ویلا ساحلی در شهرک برند شمال
خرید ویلا ساحلی در شهرک های برند شمال

 

معایب خرید ویلای ساحلی در نوشهر و شمال:

همانطوری که می دانید در این دنیا هرچیزی مزایا و معایبی دارد به همین خاطر خرید ویلا ساحلی در شمال از این قاعده مستثنی نیست. در ادامه به معایب خرید ویلا ساحلی در شمال می پردازیم.

 

1-قیمت زیاد ویلا ساحلی در شمال

همانطوری که در بالا اشاره شد, قیمت زمین ساحلی نسبت به قیمت زمین جنگلی بالاتر است و در اغلب موارد دو برابر قیمت زمین جنگلی می باشد. به همین دلیل برای سازنده ویلا به صرفه نیست که در این زمین ساحلی ساختمان کوچک بسازد و از آنجایی که بنا به زمین هویت می دهد ویلا سازان مجبورند ساختی در خور زمین ساحلی احداث کنند و این موضوع باعث بالا رفتن قیمت ویلا ساحلی در شمال می شود.

2-هزینه نگهداری و استهلاک بالا مخصوصا ویلا لب دریا

به خاطر شرایط آب هوایی شمال معمولا استهلاک ویلای ساحلی مخصوصا ویلا قواره اول دریا خیلی بالاست و همچنین به دلیل کیفیت خاک زمین ساحلی نگهداری از باغ و باغچه ی ویلا در ایام تابستان بسیار هزینه بر است و استخدام باغبان و آبیاری گل و گیاه از ملزومات داشتن ویلا ساحلی در شمال می باشد.

 

3-شرجی بودن و رطوبت بالای ویلا ساحلی در شمال

هوای شمال در هر حال شرجی است. این حالت در استان گیلان بیشتر بوده و در استان مازندران نسبتا کمتر است. شرجی بودن هوا برای بیماران ریوی مناسب است ولی در ایام تابستان اذیت کننده می باشد

معایب خرید ویلا ساحلی در شمال

نکته ی جالب اینکه:

 شرجی بودن هوای شمال در بعضی از شهرها مثل نوشهر و رویان به صورت محسوسی کمتر است. این موضوع به خاطر نزدیکی دریا و کوه در نوشهر و رویان می باشد که یک دالان هوایی ایجاد کرده است. وجود این دالان هوایی باعث شده آب و هوای این دو شهر زیبای ساحلی بسیار مطبوع باشد به طوری که در اوج گرمای تابستان نیازی به روشن کردن کولر نیست. ویلاهایی که در نوشهر و رویان, موقعیت شمالی جنوبی  دارند همیشه به خاطر وزش نسیم از سمت دریا به سمت جنگل نیازی به روشن کردن کولر ندارند.

4-ضریب نقدشوندگی پایین ویلا ساحلی

یکی از معایب بزرگ داشتن ویلا ساحلی ضریب پایین نقدشوندگی این نوع ویلا است. تقاضا برای خرید ویلا ساحلی در شمال معمولا کمتر از تقاضای خرید ویلا جنگلی است و این موضوع به خاطر قیمت بالای ویلا ساحلی بوده و همیشه هنگام فروش فوری ویلا ساحلی با چالش هایی از قبیل تخفیف زیاد, تهاتر  و مدت زمان طولانی جهت نقد شوندگی مواجه می شوید.

 

ویلا جنگلی

به چه ویلایی ویلا جنگلی گفته می شود؟

اولین چیزی که در ویلای جنگلی حواس ما را به خویش معطوف می کند دوری ویلا از شهر و غرق شدن در سکوت و آرامش جنگل است، تصور فضای تماما سبز و صدای پرندگان می تواند کافی باشد تا بخواهیم ویلای جنگلی را برتر از ویلای ساحلی بدانیم. 

اما واقعیت اینطور نیست. بعضی به اشتباه فکر کنند که ویلا جنگلی در وسط جنگل واقع شده است که اینطور نیست و این فقط یک اصطلاح است. طبق توضیحی که در ابتدای مقاله داده شد به ویلاهایی که در ضلع جنوبی جاده ساحلی قراردارند ویلای جنگلی گفته میشود. 

البته در بعضی از لوکیشن های شمال ویلا جنگلی معنی واقعی خودش را پیدا می کند. به این صورت که فاصله ی کمی با جاده ساحلی و دریا دارد. مثل ویلا جنگلی در نوشهر یا ویلا جنگلی در رویان که علاوه بر سکوت و شنیدن صدای پرندگان و سرسبزی درختان جنگلی, دید دریا و کوه را همزمان دارند, یا فاصله چند کیلومتری با جاده ساحلی دارند مثل ویلا در چمستان یا ویلا در آمل که حدودا فاصله 20 تا 30 کیلومتری با دریا دارند.

 

خرید ویلا در نوشهر شهرک برند
خرید ویلا جنگلی در شمال

مزایای خرید ویلا جنگلی در نوشهر و شمال

1- متراژ بالاتر زمین در ویلای جنگلی

یکی از مهمترین دلیلی که افراد اقدام به خرید ویلا در شمال می کنند استفاده از حیاط بزرگ و سرسبز و مستقل ویلا است. فرار از هیاهوی زندگی در کلان شهر ها و زندگی آپارتمان نشینی, دقیقا یک ویلا با حیاط دل باز و پر از امکانات را می طلبد. امکاناتی از قبیل فضای بازی دلبندان تان, استقلال و حس خوب داشتن حیاط خصوصی, ویلاهای استخردار و بازی های آبی, فضای پیاده روی و از همه مهمتر پرورش گل و گیاه و درختان میوه در حیاط ویلای خودتان بسیار خوشایند می باشد. با بودجه ی یکسان قطعا می توانید ویلای جنگلی با متراژ زمین و حیاط برزگتر خریداری کنید. 

 

مزایای خرید ویلا ساحلی و جنگلی در نوشهر
مزایای خرید ویلا جنگلی در نوشهر و شمال

ارائه تجربه:

در سالهای زیادی که کار املاک انجام می دهم به ندرت خریدارانی پیدا شدند که دنبال ویلای حیاط دار نباشند و تقریبا تمام خریداران دنبال متراژ زمین بیشتر هنگام خرید ویلا هستند. چون این خریداران فلسفه ی خرید ویلا را درک کرده اند.

 

2- قیمت پایین تر و مناسب تر ویلای جنگلی

از آنجایی که بخش مهمی از قیمت تمام شده ی یک ویلا فارغ از اینکه ویلا ساحلی باشد یا ویلا جنگلی, قیمت زمین ویلا است. چون قیمت زمین جنگلی معمولا نصف قیمت زمین ساحلی می باشد( البته در بعضی از مناطق و شهرک های برند اینگونه نیست) پس قیمت ویلا جنگلی مناسب تر از ویلای ساحلی است. در  پایان سال 1402 میتوانید با حداقل 3 میلیارد تومان یک ویلای جنگلی در چمستان یا محمودآباد خرید کنید.البته در نوشهر و رویان حداقل قیمت خرید ویلا جنگلی 5 میلیارد تومان می باشد.

بیشتر بخوانید: برای دیدن ویلای بقیمت در نوشهر و شمال روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

3- چشم انداز جنگل و طبیعت شمال

همیشه ویلا با تصویری از سرسبزی جنگل و آبی دریا در ذهن ما تداعی می کند. تغییر فصل در شمال با تغییر رنگ درختان جنگلی همراه است و شما با خرید ویلا جنگلی همیشه تصویری جدید از شمال را می بینید. خیلی از مشتریان و متقاضیان ویلا در شمال بخاطر هوای پاکی که از وجود درختان جنگلی تولید می شود حس و حال خوبی می گیرند. شاید دلیل مهم خرید ویلا در شمال دوری از آب و هوای آلوده و پر از دود کلان شهرها است.

 

خرید ویلا در نوشهر با چشم انداز بی نظیر
خرید ویلا در نوشهر با چشم انداز بی نظیر کوه و جنگل

4- شرجی بودن کمتر و آب و هوای بهتر

رطوبت شمال معمولا در فضای جنگلی و با فاصله گرفتن از دریا کمتر می شود. ویلای جنگلی بخاطر قرار گرفتن در ارتفاع, مخصوصا در منطقه رویان و نوشهر از آب و هوای بهتری بهره مند هستند و به این نکته مهم توجه کنید که در ایام گرم تابستان شرجی بودن هوای شمال اذیت کننده است.  

 

5- تنوع ساخت و طراحی در ویلای جنگلی

به خاطر وسعت زمین جنگلی در  شمال و نوشهر شاهد شهرک ها یا مجموعه های ویلایی متعددی هستیم و این تنوع در ویلا ساحلی خیلی کمتر است. از آنجایی که قیمت زمین جنگلی کمتر است, شما می توانید تنوع قیمت ویلای جنگلی را تجربه کنید. این تنوع قیمت در متراژ و نوع طراحی ویلای جنگلی تاثیر مهمی دارد. سازندگان ویلا جنگلی در شمال بر اساس قیمت زمین و لوکیشن آن در خصوص متراژ و متریال ساخت تصمیم می گیرند. 

خرید ویلا جنگلی مدرن در شمال
خرید ویلا جنگلی مدرن در شمال و نوشهر

6-تداعی بیشتر حس ویلای شمال در ویلای جنگلی

از آنجاییکه ویلای ساحلی غالبا در لوکیشن های لوکس واقع شده اند ولی خیلی از ویلای های جنگلی در لوکیشن محلی, با گذر از خانه های روستایی و در دامن طبیعت شمال واقع شده است. وجود حیوانات اهلی از مرغ و خروس گرفته تا گاو و گوسفند, شالیزارهای برنج شمال و باغ مرکبات و غیره حس شمال واقعی را به خریداران ویلا جنگلی ارائه می دهد.

 

معایب خرید ویلا جنگلی در شمال و نوشهر

 

1- یکدست نبودن ویلاها در همسایگی ویلا جنگلی

طبق توضیحات بالا تنوع قیمت در ویلای جنگلی باعث می شود که همسایه ی شما با طبقه اجتماعی متفاوتی در کنار ویلای جنگلی شما اقدام به خرید ویلا در شمال کند. این موضوع باعث یکدست نبودن مالکین ویلا جنگلی می شود. موضوع یکدست نبودن همسایه ها در مورد ویلا جنگلی مستقل و غیر شهرکی بیشتر مشهود است.

توجه داشته باشید این موضوع در شهرکهای جنگلی, تقریبا کم رنگ تر است و هر شهرک معمولا یک لول خاصی از متقاضیان زمین و ویلا جنگلی را پذیرا می باشد. 

2- بافت بومی اغلب ویلاهای جنگلی

موضوع بافت بومی و در همسایگی اشخاص بومی قرار گرفتن یکی از مشکلات مهم بیشتر مشتریان خرید ویلا یا زمین در نوشهر و شمال است. این موضوع به خاطر اختلاف سلیقه و مهاجر پذیر بودن افراد بومی نیست و تنها دلیل آن نوع استفاده از ویلاست. به این صورت که نوع تفریح و وقت گذرانی در ویلا با نوع استفاده از خانه ی شخصی روستایی متفاوت است. شب زنده داری و صدای بالای موزیک اغلب ساکنین ویلا یک امر بدیهی است و به خاطر همین نزدیک نبودن ویلا با خانه روستایی بهترین حالت ممکن است.

 

3-ضعف در زیرساخت و لوکیشن ویلا جنگلی

عیب دیگر ویلای جنگلی هزینه ی بالای گرمایشی آن در فصول سرد سال است، همچنین دسترسی دشوار به ویلا هنگام بارش شدید برف و باران می تواند یکی دیگر از معایب ویلای جنگلی باشد.
در مازندران و در نقاط غربی سرمایه گذاری در بخش خرید زمین شدت گرفته و شاهد ساخت و ساز ویلای جنگلی هستیم، ویلای جنگلی در نوشهر بسیار مورد توجه خریداران واقع شده است.

 

خرید ویلا لاکچری در شهرک برند شمال

 

یکی از مهمترین فاکتور خرید ویلا در شمال یا خرید زمین در شمال لوکیشن خوب آن ملک است. در بحث لوکیشن خوب, نکته ی مهم دسترسی عالی و آسفالته و بدون پیچ و خم روستا می باشد. با وجود پیشرفت اکثر روستاهای شمال و اجرای طرح هادی روستایی با عقب نشینی های انجام شده و تعریض معابر باز هم در اکثر لوکیشن های جنگلی شاهد پیچ و خم کوچه و خاکی بودن معابر هستیم. زیر ساخت روستاها در شهرستان های مختلف مازندران متفاوت است. در شهرستان نوشهر و رویان بخاطر ساخت زیاد ویلای جنگلی این موضوع کمرنگ تر از شهرهای دیگر است.

 

4- تنوع کاربری زمین در ویلا جنگلی

وسعت زیاد زمین های جنگلی باعث شده که خریدار زمین جنگلی یا ویلای جنگلی با کاربری های مختلفی روبرو بشود. کاربری مسکونی, کاربری زراعی, کاربری باغی, کاربری جنگل جلگه ای و… همه موارد پیش روی خریداران ویلا جنگلی یا زمین جنگلی است. هرکدام تعریف و ویژگی خودشان را دارند. مشاورین املاک سیوان به شما کمک می کنند که با پول و بودجه ی خودتان بهترین ملک را خریداری کنید.

بیشتر بخوانید: حتما مقاله کاربردی و مهم انواع کاربری زمین در شمال را مطالعه کنید.

 

5-تنوع و رقابت زیاد جهت فروش ویلا جنگلی

همانطوری که در بالا اشاره شد به خاطر قیمت پایین تر زمین جنگلی و تنوع آن شاهد تنوع ویلای جنگلی هم هستیم. پس موقع خرید ویلای جنگلی به موضوع فروش آن در آینده فکر کنید. حضور رقیبان و فروشندگان زیاد در رنج قیمتی ویلای شما باعث ریسک در سرمایه گذاری و ضریب پایین نقدشوندگی می گردد.

 

نتیجه گیری: 

ویلای ساحلی بخریم یا ویلای جنگلی؟ حالا خودتان تصمیم بگیرید!

تفاوت های کلیدی ویلاهای جنگلی و ساحلی در شمال را بیان کردیم، حال می توانید هنگام خرید ویلا در نوشهر و شمال, علاوه بر در نظر گرفتن جوانب ظاهری امر و بودجه ای که برای خرید ویلا یا زمین مشخص کردید, این ویژگی ها را نیز در نظر داشته باشید و با شناخت بهتر دست به انتخاب بزنید و خرید مطمئن تری را تجربه کنید.

تصمیم عالی برای خرید ویلا ساحلی یا جنگلی در شمال
با تصمیم درست خرید ویلا در شمال, قهرمان خانواده ی خودتان شوید!!

 

ویلا ساحلی با لوکیشن خوب و بدور از بافت بومی با حس لاکچری بودن بیشتر می تواند انتخاب شما باشد یا ویلا جنگلی با تنوع قیمت و حس شمال واقعی با متراژ زمین بیشتر و حیاط دار؟ 

در آخر همیشه این نکته ی مهم را در نظر داشته باشید که  فارغ از ساحلی یا جنگلی بودن ویلا یا زمین در شمال,

باید حس مثبت و خوبی از ملک معرفی شده بگیرید تا خریدی انجام دهید.

هدف از سامانه تحت وب،ارائه خدمات مشاوره ای خرید و فروش ویلا در شمال،آپارتمان و زمین در شهرهای نوشهر، رویان و سایر شهرهای شمالی می باشد. با این سامانه انلاین خرید و فروش ویلا می توانید به راحتی و در کمترین زمان و هزینه و سریع ترین روش ممکن ملکهای دلخواه خود را با هرتوان مالی و هر سلیقه ای خریداری نمایید.

نوشهر - چلک - روبروی هتل آراز - مجتمع اوپال - املاک سیوان 09190174006 info[at]seeone.net

مقایسه