ویژگی های نقشه ی استاندارد خانه چیست؟

نقشه به عنوان سنگ زیربنای هر ساختمانی است. یک نقشه ی خوب می تواند از فضای موجود حداکثر بهره را ببرد و یک نقشه ی بد فضاهای پرت زیادی را برای شما به جا خواهد گذاشت. علاوه بر این نقشه بر میزان نورگیر بودن خانه، طول عمر ساختمان و … تاثیر گذار است. بنابراین تهیه ی یک نقشه ی مناسب یک گام بسیار مهم به شمار می رود.

see1.18

 

ورودی خانه : ورودی خانه باید به گونه ای تعبیه شود که به سایر قسمت ها از جمله اتاق خواب، آشپزخانه، حمام و نشیمن دید نداشته باشد. معمولا ورودی به گونه ای طراحی می شود که امکان قرار دادن جاکفشی و آینه در آن فراهم باشد.

اتاق نشیمن: اتاق نشیمن فضایی نیمه خصوصی است و باید به گونه ای طراحی شود که از فضای پذیرایی تفکیک شده باشد و بتوان در صورت آمدن میهمان از این فضا به صورت خصوصی استفاده نمود. اتاق نشیمن باید به سایر قسمت های خانه دسترسی مناسبی داشته باشد و در عین حال به ورودی خانه دسترسی مستقیم نداشته باشد. در خانه های امروزی به دلیل کاهش متراژ بنا، این فضا با پذیرایی ادغام شده و به یک فضا تبدیل شده اند. اما در ویلاهایی که در شمال ساخته می شوند به خاطر بالا بودن متراژ، چنین فضایی در نظر گرفته شده است و شما می توانید هنگام خرید ویلا در شمال ویلای بخرید که دارای بخش نشیمن نیز باشد.

 

اتاق پذیرایی: پذیرایی دارای اندازه ی بزرگتری به نسبت نشیمن است و یک فضا برای پذیرایی از میهمانان به شمار می رود. بعضی از افراد میز نهاری خوری را نیز در پذیرایی قرار می دهند، در اینصورت باید فضای بزرگتری را برای آن در نظر گرفت.

آشپزخانه: آشپزخانه یکی از محیط های پر رفت و آمد به شمار می رود و باید به طراحی آن دقت ویژه ای داشت. اندازه ی آشپزخانه باید مناسب در نظر گرفته شود تا بتوان آزادی عمل داشت. اجاق گاز، یخچال و ظرفشویی جزء وسایل پرکاربرد در آشپزخانه می باشند بنابراین باید دسترسی مناسبی به هم داشته باشند.

اتاق خواب: اتاق خواب برای والدین، فرزندان و میهمان طراحی می شود و اتاق خواب والدین باید بزرگتر از اتاق خواب فرزندان باشد. اتاق خواب باید جایی قرار گیرد که سر و صدای کمتری وجود داشته باشد و در عین حال دسترسی آن به دستشویی، نشیمن و حمام راحت باشد. در ساخت ویلاهای شمال اغلب یک اتاق خواب به عنوان اتاق خواب مستر در نظر گرفته می شود و به عنوان یک آبشن برای ویلا محسوب می شود و می توانید هنگام خرید ویلا در نور یا خرید ویلا در محمودآباد یا سایر شهرهای شمالی چنین ویلاهایی را مشاهده کنید. البته ویلاهایی هم هستند که بیش از یک اتاق خواب مستر دارند و در شمار ویلاهای لوکس قرار می گیرند.

ما در این مقاله به بخش های اصلی یک خانه اشاره کردیم اما ممکن است بخش های دیگری نیز در یک خانه در نظر گرفته شود مانند اتاق مطالعه، اتاق کار و … که شرایط خاص مربوط به خود را دارند.

هدف از سامانه تحت وب،ارائه خدمات مشاوره ای خرید و فروش ویلا در شمال،آپارتمان و زمین در شهرهای نوشهر، رویان و سایر شهرهای شمالی می باشد. با این سامانه انلاین خرید و فروش ویلا می توانید به راحتی و در کمترین زمان و هزینه و سریع ترین روش ممکن ملکهای دلخواه خود را با هرتوان مالی و هر سلیقه ای خریداری نمایید.

نوشهر - چلک - روبروی هتل آراز - مجتمع اوپال - املاک سیوان 09190174006 info[at]seeone.net

مقایسه