چوب های ترمو وود و کاربرد آن در ساخت ویلا

در گذشته استفاده از چوب در ساخت و ساز بسیار مرسوم بوده و بخش قابل توجهی از یک ساختمان با چوب ساخته می شد. با گذشت زمان و پیدایش مصالح جدید همچون بتن، سیمان، پنجره های فلزی و … میزان استفاده از چوب در ساختمان سازی کمتر شد. با توجه به اینکه چوب به نسبت سایر مصالح گران تر است امروزه از آن در بخش های خاص همچون آلاچیق، نما و تزئینات از چوب استفاده می شود. این بخش ها در معرض مستقیم هوای آزاد قرار دارند و باید از چوب های خاص که در اثر بارش باران و تماس با آفتاب زود از بین نمی روند استفاده شود. چوب های ترمو وود بسیار مناسب استفاده در چنین مکان هایی است.

 

see1.75

 

ترمو وود چوب هایی هستند که در برابر حرارت زیاد قرار گرفته اند و بسیار مقاوم شده اند. برای تولید چوب ترمو وود ابتدا چوب را برش می زنند و سپس در دستگاه های مخصوص چوب 130 درجه حرارت می دهند تا رطوبت موجود در چوب از بین برود. سپس مجددا زیر حرارت 220 درجه قرار می گیرد تا صمغ و رطوبت باقی مانده در آن از بین برود و بار دیگر حرارت تا 100 درجه کاهش می یابد و بین 4 تا 6 درصد رطوبت به چوب القا می شود تا با محیط سازگاری پیدا کند.

 

حرارت دیدن چوب باعث می شود تا چوب در اثر رطوبت دیدن شکل خود را از دست ندهد و بعلاوه حشرات موجود در چوب نیز از بین بروند.

 

ترمو وود امروزه در نمای بسیار از ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد و از محبوبیت خوبی نیز برخوردار است. استفاده از نماهای چوبی در شمال کشور موجب سازگاری بیشتر ویلا با طبیعت می شود و جلوه ای طبیعی به ویلا می دهد. در ساخت بسیاری از ویلاها از ترمو وود به عنوان نما استفاده می شود و می توانید هنگام خرید ویلا در نمک آبرود یا خرید ویلا در متل قو این ویلاها را مشاهده نمایید.

 

همچنین چوب های ترمو وود در ساخت آلاچیق های چوبی در حیاط به کار برده می شوند. آلاچیق های چوبی در کنار سرسبزی فضای حیاط جلوه ای زیبا به ویلای شما می بخشد.

 

استفاده از چوب در ویلای شمال باعث به وجود آمدن سازگاری بیشتری با طبیعت می شود و تاثیر زیادی بر زیبایی ویلا دارد. اگر جزء علاقه مندان به فضاهای طبیعی هستید می توانید هنگام خرید ویلا در شمال ویلاهایی که در نمای خود از چوب های ترمو وود استفاده کرده اند را خریداری کنید.

هدف از سامانه تحت وب،ارائه خدمات مشاوره ای خرید و فروش ویلا در شمال،آپارتمان و زمین در شهرهای نوشهر، رویان و سایر شهرهای شمالی می باشد. با این سامانه انلاین خرید و فروش ویلا می توانید به راحتی و در کمترین زمان و هزینه و سریع ترین روش ممکن ملکهای دلخواه خود را با هرتوان مالی و هر سلیقه ای خریداری نمایید.

نوشهر - چلک - روبروی هتل آراز - مجتمع اوپال - املاک سیوان 09190174006 info[at]seeone.net

مقایسه