تشخیص انواع کاربری زمین در نوشهر با دید باز!

انواع مهم کاربری زمین در نوشهر کدامند و تفاوت قیمت آنها چقدر است؟

اینجا قرار است با خواندن این مقاله کاربردی با انواع کاربری زمین در نوشهر و شمال و مهمتر از آن با تفاوت قیمت هر نوع کاربری آشنا شوید. اگر کاربری زمین در نوشهر که قصد خرید آن را دارید مطابق با خواسته ی شما نباشد با ریسک بالای سرمایه گذاری مواجه می گردید و احتمال ضرر میلیاردی وجود دارد, پس با ما همراه شوید.

 

تاثیر نوع کاربری در قیمت :

تفاوت قیمت یک قطعه زمین با هر متراژی, اما با کاربری مختلف تا 80% قیمت نوسان دارد! پس با دقت این مقاله را تا انتها بخوانید.

منظور از کاربری زمین چیست؟

اگر بخواهیم به صورت ساده کاربری زمین را تعریف کنیم, نوع استفاده ای است که بصورت قانونی می توانید از زمین خود داشته باشید. این نوع استفاده شاید اجازه ساخت بنا با متراژ و طبقات تعریف شده باشد یا شاید اجازه کاشت درخت یا کشاورزی باشد! که در ادامه بصورت کامل به آن می پردازیم. 

 

انواع کاربری زمین در نوشهر و شمال

 شناخت کاربری زمین چه نفعی به حال ما دارد؟

تشخیص کاربری زمین در نوشهر و شمال, مانند چراغ راهی است که به راحتی می توانید بر اساس آن و طبق قوانین حاکم بر استان مازندران و شهر نوشهر و حتی روستایی که در آن قصد خرید زمین دارید با دید باز خرید ملکی خودتان را انجام دهید. با شناخت کاربری زمین دقیقا می توانید بر اساس خواسته و بودجه ی خودتان خرید بی دردسر انجام دهید و درگیر ادارات و دادسرای نوشهر نشوید!

 

 نکته ی خیلی مهم: 

در سند مالکیت زمین و ویلای روستایی, کاربری زمین نوشته نمی شود, برخلاف چیزی که در زمین شهری تجربه کرده اید! و فقط با مراجعه به دهیاری و از روی نقشه طرح هادی کاربری زمین مشخص می گردد.

 

اصلا کجا باید استعلام کاربری زمین را بگیریم؟

تجربه نشان داده کسانی که قصد خرید زمین در نوشهر را دارند( اغلب مشتریان غیر بومی که قصد سرمایه گذاری و خوش نشینی دارند) قبلا با کلمه ای به نام طرح تفصیلی شهری آشنا هستند و تجربه خرید زمین در شهر خودشان را دارند و معمولا برای خرید زمین شهری, تشخیص کاربری آن را با بررسی نقشه طرح تفصیلی دقیقا مشخص می کردند.

از آنجاییکه بیشتر زمین های مناسب ویلا سازی, در روستاهای نوشهر و شمال قرار دارد اینجا با چند کلمه جدیدی مثل دهیاری, طرح هادی, داخل بافت, الحاق به بافت و … آشنا می شوید. که حتما موقع خرید زمین در نوشهر و شمال با این اصطلاحات روبرو می شوید.

 

دهیاری کجاست؟

همانطوری که هر شهر, شهرداری متصدی تعیین کاربری پلاکهای زمین طبق طرح تفصیلی است, دقیقا همان کار در مقیاس کوچکتر در اداره ای به نام دهیاری که زیر نظر بخشداری و وزارت کشور است انجام می گزدد. روستاهایی که به حد نصاب جمعیتی رسیده باشند امتیاز داشتن دهیاری را بدست می اورند. مسئول دهیاری که دهیار نام دارد حتما باید از اهالی بومی همان روستا باشد, به همین خاطر اشراف کامل به ملکهای روستا دارد. این موضوع حائز اهمیت است. 

دهیاری ها مسئول صدور مجوزهای قانونی برای هر پلاک زمین هستند. پس مراجعه به دهیاری قبل از خرید زمین و مشخص کردن نوع کاربری زمین در نوشهر یکی از کارهای مهمی است که شما باید حتما انجام دهید.

 

طرح هادی چیست؟

طرح هادی روستا همان طرح تفصیلی شهری است که با همکاری چند ارگان دولتی اعم از بنیاد مسکن روستایی, جهاد کشاوری, منابع طبیعی و … برای روستا تصویب شده است و در آن دقیقا کاربری هر قطعه زمین, باغ, خانه یا ویلا و حتی عرض کوچه ها و مقدار عقب نشینی و موارد دیگر مشخص شده است.

منظور از ملک داخل بافت یا خارج بافت چیست؟

به زمین یا ویلایی که داخل طرح هادی قرار داشته باشد, داخل بافت و ملکی که خارج طرح هادی باشد خارج بافت میگویند. 

 

تاثیر داخل بافت یا خارج بافت بودن در موقع خرید زمین در نوشهر و شمال یا خرید ویلا در نوشهر و شمال تفاوت قیمتی حداقل 80% را دارد! البته مشکلات خرید ملک خارج بافت قصه ی دراز دارد!

 

انواع کاربری زمین در نوشهر و شمال کدامند؟ ذکر مزایا و معایب هر نوع کاربری!

شاید در سایتهای مختلف کاربری های زیادی از زمین های شمال به شما معرفی شده باشد, اما ما در اینجا به موارد مهمی که با آن مواجه می شوید و به کارتان می آید و کاربردی است, اشاره می کنیم. از این رو انواع مهم کاربری زمین در نوشهر و شمال با توضیح کامل مزایا و معایب هرنوع کاربری که تا بحال نشنیده اید به شرح ذیل می پردازیم:

 

1- زمین با کاربری مسکونی

این کاربری بهترین نوع کاربری برای کسانی است که می خواهند بدون دردسر و درگیر شدن با ادرات مختلف, خرید ویلا یا خرید زمین در نوشهر و شمال انجام بدهند. با مراجعه به دهیاری و دیدن نقشه طرح هادی روستا متوجه رنگ زرد که بیانگر این نوع کاربری است می شوید.

2- زمین با کاربری باغی

3- زمین با کاربری زراعی

4- زمین با کاربری تفریحی توریستی

5- زمین با کاربری جنگل جلگه ای

آیا تفاوت مهم انواع کاربری فقط بحث قیمت آن است یا موارد دیگری هم مهم هستند؟

 

ادامه مقاله بزودی …

هدف از سامانه تحت وب،ارائه خدمات مشاوره ای خرید و فروش ویلا در شمال،آپارتمان و زمین در شهرهای نوشهر، رویان و سایر شهرهای شمالی می باشد. با این سامانه انلاین خرید و فروش ویلا می توانید به راحتی و در کمترین زمان و هزینه و سریع ترین روش ممکن ملکهای دلخواه خود را با هرتوان مالی و هر سلیقه ای خریداری نمایید.

نوشهر - چلک - روبروی هتل آراز - مجتمع اوپال - املاک سیوان 09190174006 info[at]seeone.net

مقایسه