منطقه آزاد نوشهر, تخریب 64 ویلا یا رونق خرید و فروش؟

منطقه آزاد نوشهر یا تخریب ویلا در نوشهر؟ کدام را قبول کنیم!

دو موضوع داغ و مهم در خصوص نوشهر در رسانه ها به گوش می رسد. این روزها با خبرهای مختلفی مواجه می شویم که این اخبار در کنار هم علامت سوال مهمی ایجاد می کند! منطقه آزاد نوشهر و تخریب ویلا نوشهر! و این سوال برای کسی که قصد سرمایه گذاری در بهترین شهر شمال را دارد بسیار حیاتی می باشد.

 

1- آیا منطقه آزاد نوشهر, تجاری شده است یا خیر؟

2- آیا تخریب ویلا و شهرک در نوشهر واقعیت دارد یا خیر؟

 

در ادامه به بررسی این دو موضوع مهم می پردازیم. مطمئن باشید بعد از مطالعه کامل این مقاله کاملا به واقعیت موضوع می رسید.

آیا منطقه آزاد تجاری نوشهر تصویب شده است؟

 

آب و هوای مناسب در شمال کشور موجب شده تا توجه ها به این منطقه معطوف شود و عده ی زیادی خواستار آن هستند که به شمال سفر کنند و حتی این شهرها را به عنوان شهر محل زندگی خود انتخاب نمایند.

مسئله ای که این روزها باعث شده تا به برخی از مناطق شمالی توجه بیشتری شود، بحث منطقه آزاد نوشهر است که برخی شهر های شمالی از این امتیاز برخوردار شده اند. یکی از این شهرهای شمالی شهر بندری نوشهر می باشد که اخیرا به منطقه ی آزاد تجاری تبدیل شده و توجه سرمایه گذاران را به این منطقه جلب کرده است.

 

منطقه آزاد نوشهر تصویب شد
بالاخره منطقه آزاد نوشهر تصویب شد

 

مزایای منطقه آزاد تجاری

بزرگترین حسن تبدیل شدن به منطقه ی آزاد تجاری را می توان معافیت از قوانین دست و پاگیر همچون قوانین مالیاتی، گمرک، قانون کار و قوانین پول و بانک دانست. این مسائل موجب می شود تا یک تاجر بتواند آزادانه و بدون درگیر شدن به حواشی کار به تجارت بپردازد. در مناطق آزاد سرمایه گذاران داخلی و خارجی با هدف افزایش تولید و اشتغالزایی گرد هم جمع می شوند.

هر شهری را نمی توان به منطقه آزاد تجاری تبدیل کرد و آن شهر باید زیر ساخت های لازم برای تبدیل شدن به منطقه ی آزاد را داشته باشد که از این حیث، شهر نوشهر این ویژگی ها را داراست. نوشهر هم به لحاظ زیبایی منحصر به فرد است و هم به لحاظ آب و هوا و هم به خاطر داشتن بندر و منطقه ی آزاد تجاری بودن مورد توجه واقع شده است و رشد اقتصادی منطقه را در پی داشته است.

همین مسئله باعث توجه سرمایه گذاران مسکن در این منطقه شده و این سرمایه گذاری در قالب خرید ویلا در نوشهر و ساخت ویلا در نوشهر می باشد. تنوع نوع زمین ها به لحاظ ساحلی و جنگلی بودن باعث شده تا هر کدام از این ویلاها طرفداران خاص خود را داشته باشد.

 

منطقه آزاد نوشهر نزدیکترین منطقه آزاد تجاری کشور به پایتخت!

شهرستان نوشهر به دلیل موقعیت خاص  و دسترسی آسان از طریق اتوبان تهران شمال- جاده کندوان و حتی جاده هراز در مواقع ضروری به نزدیک ترین و مهمترین شهر شمال به تهران تبدیل شده است. همیشه در بحث سرمایه گذاری دسترسی آسان یکی از پارامترهای مهم تصمیم گیری است. زیر ساخت های موجود مانند فرودگاه, بندر, راه های مواصلاتی مهم و همچنین آب و هوای مناسب و مردمان مهاجر پذیر باعث جذب سرمایه گذاران داخل استان و خارج از استان, مخصوصا تهران شده است.

نزدیک بودن منطقه آزاد نوشهر به پایتخت قطعا رشد قابل وصفی به املاک و مستغلات نوشهر ارائه می کند. سرمایه گذاران با هوش بالا با کمی تامل و تفکر سریعا اقدام به سرمایه گذاری در بازار املاک نوشهر می نمایند. ناگفته نماند نوشهر در سالهای 1399- 1400 و 1401 بیشترین و بالاترین رتبه معاملات ملکی را رقم زده است. 

 

منطقه آزاد نوشهر
منطقه آزاد نوشهر نزدیکترین منطقه آزاد تجاری به پایتخت

سرمایه گذاری در نوشهر

حاصلخیز بودن زمین ها موجب شده تا به کشت برنج در این منطقه توجه شود و همچنین زمین های ساحلی برای پرورش ماهی و میگو مناسب باشند. همچنین احداث مناطق گردشگری در این منطقه به دلیل رشد اقتصادی بالا می تواند یک گزینه ی مناسب برای سرمایه گذاری در نوشهر باشد.

سرمایه گذاری در منطقه آزاد نوشهر را می توان یک سرمایه گذاری امن دانست زیرا این مناطق همیشه طرفداران خود را دارد و رکود در آن تقریبا معنایی ندارد و از ارزش سرمایه گذاری اولیه سرمایه گذار کاسته نخواهد شد.

تبدیل شدن نوشهر به منطقه ی آزاد تجاری باعث شده تا توجه ها به سرمایه گذاری در نوشهر افزایش یابد که یکی از این سرمایه گذاری ها در قالب خرید ویلا در شمال می باشد که می توان آن را نوعی سرمایه گذاری امن به شمار آورد.

 

 آیا تخریب ویلا و شهرک در نوشهر واقعیت دارد یا خیر؟

ساخت و ساز غیر مجاز در همه جای ایران وجود دارد و همیشه عده ای سودجو با تخطی از قانون اقدام به ساخت ویلا یا آپارتمان در زمینهای با کاربری غیر مسکونی انجام می دهند. شمال نیز از این قاعده مستثنی نیست. در هر زمانی واحدهای ویلایی غیر مجاز توسط سازندگان ساخته می شود که یا با پرداخت جریمه توسط مقام قضایی رفع رجوع شده و یا با حکم تخریب مواجه می شوند. 

بهتر است موقع خرید زمین در نوشهر با مراجعه به شهرداری بابت زمین شهری و مراجعه به دهیاری بابت خرید زمین روستایی از نوع کاربری آن آگاه شوید تا خدای ناکرده سر از محاکم قضایی و ادارات جهاد کشاورزی و منابع طبیعی و غیره در نیاورید.

 

داستان تخریب شهرک با 64 ویلای لوکس در نوشهر چیست؟

این موضوع واقعیت دارد و تخریب در بهمن ماه سال 1402 صورت گرفته است. در این شهرک تازه تاسیس افراد مشهوری این ویلاها را پیش خرید کرده بودند و این ویلاها در مرحله نازک کاری با حکم مقام محترم قضایی کاملا تخریب شدند و زمین به صورت حالت اولیه برگشته است.

 

حالا سوال اینجاست چرا تخریب شهرک ویلایی صورت گرفته است؟

بنا به گفته مقام قضایی این ویلاها با مجوز های جعلی ساخته شده بود که پس از بررسی بعمل آمده طبق حکم تخریب صورت گرفته است. ویلا در زمین های جنگل جلگه ای ساخته شده بود. اما با تحقیق ساده متوجه می شویم این قضیه کاملا واضح و مشخص است که امکان ساخت در زمین های جنگل جلگه ای طبق قانون وجود ندارد.  

 

تخریب شهرک در نوشهر چه تاثیری بر رونق خرید فروش و سرمایه گذاری دارد؟ 

همه ی ما می دانیم تخطی از قانون جرم است,چه در حوزه ساخت و ساز باشد و چه در هر حوزه سرمایه گذاری و اقتصادی که باشد. سرمایه گذاری با دید باز و بررسی تمام جوانب یک امر اجتناب ناپذیر است.

 

خرید ویلا ساحلی در نوشهر
سواحل زیبای نوشهر

همان قانونی که حکم تخریب یک شهرک را می دهد, تاییدیه منطقه آزاد نوشهر را هم می دهد, پس با وجود صحت هر دو موضوع یعنی تصویب منطقه آزاد نوشهر و تخریب شهرک ویلایی در نوشهر می توانیم بگوییم که شما با رعایت قوانین و کمک گرفتن از مشاور املاک معتبری چون املاک سیوان, با خیال راحت اقدام به سرمایه گذاری و خرید ملک بزرگ یا کوچک در نوشهر بکنید و از ارزش افزوده سرمایه گذاری خود لذت ببرید.

سخن پایانی:

بهتر است همیشه با شنیدن اخبار مثبت یا منفی کمی در خصوص صحت آن تحقیق کنید و بهترین روش این کار تحقیقات میدانی و مشورت گرفتن از متخصصین آن حوزه است. مشاورین املاک سیوان با دو دهه تجربه در کنار شماست و مشاوره کاربردی به شما سرمایه گذار عزیز میدهد. در این خصوص می توانید با مشاورین با تجربه سیوان تماس بگیرید.

املاک سیوان نوشهر در کنار شماست تا خرید مطمئن انجام دهید.

املاک سیوان برای بهترین انتخاب

هدف از سامانه تحت وب،ارائه خدمات مشاوره ای خرید و فروش ویلا در شمال،آپارتمان و زمین در شهرهای نوشهر، رویان و سایر شهرهای شمالی می باشد. با این سامانه انلاین خرید و فروش ویلا می توانید به راحتی و در کمترین زمان و هزینه و سریع ترین روش ممکن ملکهای دلخواه خود را با هرتوان مالی و هر سلیقه ای خریداری نمایید.

نوشهر - چلک - روبروی هتل آراز - مجتمع اوپال - املاک سیوان 09190174006 info[at]seeone.net

مقایسه