پروانه ی ساختمانی و جواز پایان کار

برای شروع ساخت یک ساختمان نخستین مرحله دریافت جواز ساخت است. به مجوزی که برای ساخت ساختمان ارائه می شود پروانه ی ساختمانی می گویند و شامل اطلاعاتی همچون مساحت زیر بنا، تعداد طبقات، مشخصات متقاضی صدور پروانه، شماره پلاک ثبتی ملک، نام مهندس ناظر، تاریخ صدور پروانه، زمان شروع و اعتبار پروانه می باشد.

 

see1.81

 

بعد از آنکه کار ساخت و ساز به پایان رسید باید اقدام به دریافت پایان کار برای ملک نمود. جواز پایان کار نشان دهنده ی آن است که کار ساخت ملک زیر نظر کارشناسان بوده و اصول ساخت در آن رعایت شده است.

 

دریافت مجوز ساخت و پایان کار بسیار مهم است و برای خرید ویلا در شمال حتما استعلام پروانه ی ساختمان و گواهی پایان کار بگیرید تا از قانونی بودن ویلا و رعایت اصول ساخت در آن اطمینان حاصل نمایید. همچنین ممکن است هنگام خرید ویلا، عمر ویلا را به صورت دقیق به شما نگویند و یا کمتر گفته شود، با استعلام پروانه ی ساختمان می توانید متوجه عمر دقیق بنا شوید.

 

با توجه به اینکه پرداخت هزینه ی خرید ویلا به صورت یکجا برای همه میسر نیست این افراد به دنبال خرید ویلای پیش فروش شده در شمال هستند. اگر شما هم جزء این دسته از افراد هستید حتما قبل از خرید ویلای پیش فروش شده از پروانه ی ساختمانی استعلام بگیرید تا اطلاعات دقیق درباره ی ملک به دست آورید.

 

همچنین برخی از افراد اقدام به ساخت غیر مجاز و در محدوده ی خارج از بافت می نمایند و به همین دلیل نمی توانند مجوز ساخت دریافت کنند. این مسئله در مناطق جنگلی بسیار دیده می شود و برخی از ویلاهای جنگلی که به قیمت ارزان تر در مقایسه با سایر ویلاهای همتراز خود به فروش می رسند در شمار این ویلاها قرار دارند. هنگام خرید ویلا در نور یا خرید ویلا در چمستان توجه نمایید که حتما استعلام پروانه ی ساختمان و پایان کار را دریافت کنید.

 

برای دریافت وام بانکی نیز باید جواز ساختمان و پایان کار داشته باشید تا بتوانید اطلاعات مورد نیاز را در اختیار بانک قرار دهید.

 

جواز ساخت و پایان کار نشان دهنده ی قانونی بودن و استاندار سازی یک ساختمان است و هنگام خرید ملک باید استعلام از پروانه ی ساختمانی بگیرید و تنها به سخنان فروشنده ی ملک اکتفا نکنید.

هدف از سامانه تحت وب،ارائه خدمات مشاوره ای خرید و فروش ویلا در شمال،آپارتمان و زمین در شهرهای نوشهر، رویان و سایر شهرهای شمالی می باشد. با این سامانه انلاین خرید و فروش ویلا می توانید به راحتی و در کمترین زمان و هزینه و سریع ترین روش ممکن ملکهای دلخواه خود را با هرتوان مالی و هر سلیقه ای خریداری نمایید.

نوشهر - چلک - روبروی هتل آراز - مجتمع اوپال - املاک سیوان 09190174006 info[at]seeone.net

مقایسه