12 نکته مهم فروش و خرید ویلا در شمال که باید حتما بدانید!!

فهرست مقاله

مواظب کلاهبرداران هنگام خرید، فروش زمین و ویلا در شمال باشید!

برای جلوگیری از کلاهبرداری جهت خرید ویلا یا زمین در شمال, بهتر است, با روشهای کلاهبرداری برخی از مشاورین املاک و فروشندگان و دلالان خرید و فروش ویلا در شمال آشنا شوید. مطمئن هستیم پس از مطالعه این مقاله ی مهم و کاربردی دست افرادی که قصد کلاهبرداری دارند برای شما رو می شود. در ادامه به نکات مهم خرید ویلا و زمین در شمال اشاره می کنیم.

 

نکات مهم برای فروش و خرید ویلا در شمال – سال 1403

این مقاله بر اساس سوالات, نکات مهم و واقعی مشتریانی که اقدام به خرید ویلا در شمال و نوشهر نموده اند نوشته شده و سرشار از نکات مهم و ارزشمند است. اگر می خواهید خرید مطمئن و کم ریسکی در شمال مخصوصا شهرک های برند داشته باشید حتما این مقاله را تا انتها بخوانید.

 

در ادامه توضیح مختصر, اما کاربردی خدمت شما عزیزان ارائه میکنیم که تا به حال نشنیده اید و با رعایت آن میتوانید از ضرر مالی و روحی شدید در امان باشید. در غیر این صورت بجای خرید ویلا در شمال و  لذت بردن از طبیعت زیبای شمال متاسفانه روانه دادسراهای شمال میشوید!! پس با ما تا انتها همراه باشید.

 

کارشناسی قیمت ویلا در شمال با چیزی که شما فکر میکنید, تفاوت میلیاردی دارد!

محاسبه قیمت کارشناسی ویلا در شمال یکی از نکات مهم و پر حاشیه می باشد و جالب اینکه هر شخصی در هر جایگاهی مثلا سازنده, فروشنده, مشاور املاک و حتی خریدار معیار دلخواه خودش را دارد و هر کسی از نظر خودش محاسبه ی دقیقی انجام میدهد و در اصطلاح قیمت کارشناسی خودش را توجیه می کند.

 

کارشناسی قیمت ویلا در شمال با چیزی که شما فکر میکنید, تفاوت میلیاردی دارد!!
محاسبه منصفانه قیمت ویلا در شمال

سه روش کارشناسی قیمت ویلا در شمال که تا بحال نشنیده اید!

  • راه حل این مشکل:

محاسبه قیمت ویلا بصورت ساده و منطقی و کاملا بدور از جانبداری به روش زیر توسط تیم املاک سیوان انجام میشود. این روش بر خلاف آن چیزی است که تا بحال شنیده اید.

مثال: اگر 400 متر زمین با قیمت کارشناسی متری 20 میلیون در نوشهر (لوکیشن متوسط به بالا + مدارک کامل) داشته باشیم و 300 متر بنای دوبلکس + استخر + مدرن با متریال خوب متری 20 میلیون تومان باشد.

کارشناسی قیمت ویلا در نوشهر و شمال به دور از جانبداری

از دیدگاه

فرمول قیمت گذاری ویلا در نوشهر و شمال

ضعف این قیمت گذاری

قوت این قیمت گذاری

اکثر سازنده ها و مشاورین املاککارشناسی سازنده:= (سود سازنده =کل مبلغ ×30% )+( قیمت زمین+هزینه ساخت)

18/200 میلیارد=(14 میلیارد ×30% ) +(8 میلیارد زمین+6 میلیارد ساخت )

زمان فروش طولانی 

ضریب نقدشوندگی پایین 

 

هیچ مزیتی ندارد
از نظر اکثر مشتریانکارشناسی خریدار=(قیمت زمین بروز+هزینه ساخت بروز)

14 میلیارد = (8میلیارد زمین+6 میلیارد ساخت)

از دست دادن فرصت ها 
صرف زمان و انرژی زیاد 
هیچ مزیتی ندارد
از نظر تیم سیوانکارشناسی سیوان=(قیمت زمین+هزینه ساخت بروز) + 30% از ساخت

15/800 میلیارد= (8 میلیارد زمین+6 میلیارد ساخت )+ 1/800 میلیارد سود سازنده

هیچ ضعفی نداردکوتاه ترین زمان خرید و فروش 
ضریب نقدشوندگی بالا

  

کارشناسی از نظر فروشندگان و مشاورین املاک:

این کارشناسی قیمت باعث میشود که سازنده ویلا به سختی و در مدت زمان طولانی ملک خود را بفروشد . و فکر میکند سرمایه گذاری در شمال سود دهی ندارد!! غافل از اینکه قیمت اعلامی نسبت به ملکهای دیگر بالاتر است. متاسفانه خیلی از سازنده های عزیز بعد از اتمام کار در جوی قرار می گیرند ( خستگی ساخت در بدنشان وجود دارد) که میخواهند بیشترین سود را از فروش ویلای خودشان ببرند و گاها بعضی از مشاورین املاک نا آگاه هم این عزیزان را تشویق می کنند.

 

کارشناسی اکثر خریداران:

با این کارشناسی, مشتری خیلی از ویلا های بقیمت را از دست می دهد و قیمت اعلامی تمام ویلا ها را گرانتر حس می کند و شاید نتواند ویلای دلخواه خودش را پیدا کند. تجربه نشان داده خیلی از این مشتریان عزیز هزینه ساخت ویلا را با آپارتمانی که خودشان در سالهای قبل ساختند مقایسه می کنند و به اصطلاح قیمت روز هزینه ساخت ویلا مخصوصا در شمال را ندارند.

مشتریان و متقاضیان ویلا همچنین در قیمت گذاری زمین هم دچار اشتباه میشوند به این صورت که قیمت زمین خام در یک منطقه را با قیمت زمین یک ویلا که اقداماتی از قبیل دیوارکشی, مخلوط ریزی, حیاط سازی و … شده یکسان محاسبه می کنند. این دوستان یک طرفه قضاوت می کنند غافل از اینکه در محاسبه قیمت ساخت دچار جانبداری صرف شده است. 

 

در بدترین حالت این نوع کارشناسی, مدت زمان ساخت و هزینه زمان از دست رفته که تقریبا 10 ماه تا یک سال است را محاسبه نمیکنند.

 

کارشناسی تیم سیوان:

این کارشناسی قیمت هم به نفع فروشنده و هم خریدار است. چرا که جانبداری در آن وجود ندارد. ویلا با این کارشناسی در کمترین زمان ممکن فروخته می شود و درصد بازگشت سرمایه نیز منطقی و معقول است. همچنین خریدار هم پول مازاد و غیر متعارف پرداخت نمی کند. این کارشناسی در ابتدا به مزاج فروشنده و خریدار خوشایند نیست ولی در کمال تعجب بعد از گذر زمان و آرام آرام طرفین به سمت این کارشناسی سوق پیدا می کنند.

با توضیحات بالا متوجه شدید که تفاوت میلیاردی در کارشناسی قیمت ویلا وجود دارد. اینجاست که یک مشاور املاک منصف حامی منافع شما میشود و از ضرر میلیاردی شما را در امان نگه میدارد.

 

خرید ویلا تا یک میلیارد در شمال! مراقب شیادان ملکی باشید!

شاید بارها با چنین تبلیغاتی روبرو شدید، این متن های تبلیغاتی وسوسه انگیز متاسفانه بعضی از مخاطبان را به دام شیادان ملکی در شمال می اندازد. این افراد سودجو عملا کلاهبرداری فروش ویلا در شمال انجام می دهند.

 

مشاورین املاک کلاهبردار رویا می فروشند!
کلاهبرداری فروش ویلا در شمال

 

این مشاورین، با چرب زبانی شما را تا دفتر خود می کشانند و با بهانه های متعدد سعی میکنند شما را متقاعد کنند تا ملکی دیگر، البته با قیمت بالاتر را بازدید کنید. این گستاخی و توهین به شعور مشتری تا جایی پیش می رود که با متن های سرچ شده در گوگل طبق جدول مواجه می شویم و همینجا از درستی و فیک بودن آن شما را مطلع می سازیم. :

 

ردیفقیمت های سرچ شده در گوگلدرستی مطلبامکان خرید در کدام شهر
1خرید ویلا در شمال تا 100 میلیون100% غلطهیچ کجای شمال
2خرید ویلا در شمال تا 500 میلیون100% غلطهیچ کجای شمال
3خرید ویلا در شمال تا 700 میلیون100% غلطهیچ کجای شمال
4خرید ویلا در شمال تا 800 میلیون100% غلطهیچ کجای شمال
5خرید ویلا تا یک میلیارد در شمال100% غلطهیچ کجای مازندران
6خرید ویلا در شمال تا 2 میلیاردتقریبا ممکن استبخشی از چمستان
7ویلا تا ۳ میلیارد در شمالتقریبا ممکن استچمستان و محمودآباد
8خرید ویلا در شمال تا 5 میلیاردممکن استاینجا کلیک کنید
9با یک میلیارد کجا میشه ویلا خرید100% غلطهیچ کجای شمال
10خرید ویلا در نوشهر تا یک میلیارد100% غلطممکن نیست
11خرید ویلا نوشهر پول لازمممکن استتماس با مشاور
12خرید ویلا ارزان نوشهرممکن استاینجا کلیک کنید

 

قصد فریب مخاطبین را دارند. با یک دو دوتای ساده طبق روش بالا به راحتی می توان دست این دسته از مشاورین را رو کرد و با طمع نکردن و کمی تفکر یک انتخاب درست و سودمندی داشته باشید.

 

  • راه حل این مشکل:

فقط توجه نکردن به این دسته از آگهی ها راه حل مناسبی است. و بنظرم راه حل دیگری وجود ندارد!

 

بیشتر بخوانید: حتما مقاله بهترین شهرهای شمال برای سرمایه گذاری مطمئن را بخوانید.

 

قبل از خرید ویلا در شمال, راستی آزمایی کنید تا کلاه سرتان نرود!

بخاطر اطلاعات اندک بعضی از مشتریان در خصوص قیمت زمین و ویلا در شمال و همچنین شناخت کم آنها نسبت به قیمت گذاری ویلا در شمال و ده ها دلیل دیگر, متاسفانه بعضی از شیادان ملکی با سوء استفاده از این موضوع بستری مناسب برای کلاهبرداری فراهم می کنند.

پس با راستی آزمایی وارد عمل شوید و به راحتی از مشاور مربوطه یا شخص آگهی دهنده بخواهید به دوست یا آشنای شما که هم اکنون در شمال حضور دارد ملک آگهی شده را نشان بدهد و تاکید کنید در صورت تایید شخص فرستاده شده از جانب شما خرید ویلا را خودتان انجام می دهید.

 

قبل از خرید ویلا در شمال, راستی آزمایی کنید تا کلاه سرتان نرود!!
راستی‌ آزمایی هنگام خرید ویلا در شمال

 

  • راه حل این مشکل:

اگر هم شخص مطمئنی در شمال ندارید از املاک سیوان کمک بگیرید و با روش جدید املاک سیوان به نام S-LOC ( اس لوک) به راحتی و بدون هیچ معذوریتی و بصورت کاملا رایگان از ملک مورد نظر بصورت آنلاین بازدید داشته باشید.

 

با راستی آزمایی به سه موضوع مهم دست پیدا می کنید:

  • اول- مطمئن می شوید که ملک آگهی شده اصلا وجود خارجی دارد یا خیر؟
  • دوم- ملک آگهی شده در همان لوکیشن یا شهر ادعا شده قرار گرفته یا خیر؟
  • سوم- حتی یک قدم جلوتر که آیا قیمت اعلامی مشاور همان قیمت واقعی مالک است یا خیر ؟

 

بیشتر بخوانید: اگر مایل هستید با بهانه های رایج این دسته از مشاوران املاک مطلع شوید مقاله ناگفته های خرید ویلا در نوشهر را حتما بخوانید.

 

هنگام خرید ویلا در شمال, مراقب قیمت های شناور ملک باشید!

با بررسی کوتاه محاسبه قیمت ویلا در شمال به این درک می رسیم که با یک حساب سرانگشتی قیمت کارشناسی خرید ویلا در شمال مشخص میشود. حال اینکه بعضی از مشاورین املاک با زدن آگهی بدون قیمت و بدتر از آن اعلام پیش پرداخت وسوسه انگیز یک دام بزرگی برای مشتریان پهن میکنند که در اغلب موارد متاسفانه مشتری در آن دام می افتد.

این مشاورین املاک می دانند و تجربه کردند که مشتری معمولا پس از بررسی آگهی ها, بخاطر ملکی که خوشش آمده با مشاور مربوطه تماس میگیرد, حالا چه از طریق پیج اینستاگرام یا سایت دیوار, شیپور, دونبش و… مشکل از اینجا شروع می شود, چون در هر دو صورت یعنی آگهی بدون قیمت و قیمت توافقی یا اعلام پیش پرداخت, مشتری در معرض خطر قرار گرفته است.

در این صورت راه برای شیطنت مشاور املاک وجود دارد، چون در هر دو صورت قیمت کل و واقعی ویلا یا زمین برای مشتری مبهم است. اینجاست که متأسفانه قیمت ها بالا یا پایین و در اصطلاح شناور به مشتری اعلام می‌گردد. 

حتما بخش از آگهی های بدون قیمت وحشت کنید مقاله سه روش کارشناسی قیمت ویلا را مطالعه کنید تا در دام کلاهبرداران نیافتید.

 

هنگام خرید ویلا در شمال, در دام قیمت های شناور توسط مشاورین املاک نیافتید!!
گول اگهی های بدون قیمت را نخورید!!
  • راه حل این مشکل:

برای عبور از این دام, بهترین راه حل, جستجو کردن در پیج ها و سایت هایی است که قیمت ویلا در شمال را بصورت کامل و با تاریخ بروز رسانی درج میکنند. با رعایت این نکته شما با خیال راحت و کاملا مطمئن می توانید تحقیقات خودتان را انجام دهید.

در سایت املاک سیوان تمام ملکها با قیمت کامل و تاریخ بروز درج شده است. به شما پیشنهاد میکنم از این سایت بازدید دقیق انجام دهید و مطمئن هستم تجربه ی خوبی پس از بازدید سایت سیوان کسب میکنید و به خانه ی رویایی خودتان نزدیک تر می شوید.

 

کمیسیون مشاور املاک در شمال, با تهران و شهر شما متفاوت است!

همه شما عزیزان تجربه خرید ملک یا خرید آپارتمان در شهر خودتان را دارید و طبیعتا مبلغی که برای کمیسیون املاک در شهرتان پرداخت کردید را مبنای کمیسیون خرید ویلا در شمال قرار میدهید. این نکته مهم را در نظر بگیرید چون خرید ویلا در نوشهر به عنوان خرید لوکس لحاظ میگردد پس طبق مصوبه دولت و دستورالعمل وزارت صمت, کمیسیون مشاورین املاک در هر شهر شمال متفاوت بوده و بیشتر از تهران یا کلان شهرها می باشد.

 

کمیسیون مشاور املاک, برای خرید ویلا در شمال با تهران و شهر شما متفاوت است!!
تفاوت نرخ کمیسیون املاک در شهرهای شمالی

 

کمیسیون قانونی شهرستان نوشهر: بر اساس بند 9 مصوبه مورخ 1402/10/07 کمیسیون محترم نظارت بر امور اصناف شهرستان نوشهر برای معاملات خرید و فروش از کل ثمن معامله به میزان یک درصد از هر طرفین قرارداد می باشد.

 

  • راه حل این نکته:

مشاورین املاک دارای مجوز کسب حتما نرخ اتحادیه شهرستان خود را در معرض دید شما قرار می دهند و شما با استناد به این نرخ با خیال راحت کمیسیون خودتان را پس از خرید ویلا در شمال پرداخت کنید.  

 

برای خرید ویلا یا زمین در شمال باید از کدام اداره استعلام بگیریم؟

هنگام خرید ویلا در شمال با اصطلاحاتی از قبیل طرح هادی, داخل بافت یا خارج بافت, کاربری مسکونی, باغی, سند مشاع , زمین ویلا با مشاعات و … و یا اداراتی از قبیل منابع طبیعی, جهاد کشاورزی, بنیاد مسکن, بخشداری, دهیاری آشنا می شوید که شاید تا بحال اصلا اسم آنها را نشنیده اید.

شاید ندانید جهت استعلام به کدام ارگان مربوطه دقیقا مراجعه کنید و یا حتی هنگام مراجعه ندانید چه سوال تخصصی و کلیدی از کارمند مربوطه بپرسید که خیالتان از خرید ویلا در نوشهر راحت گردد.

 

در ادامه توضیح مختصر و مفیدی در این خصوص به شما عزیزان ارائه میکنم:

طرح هادی چیست؟ 

طرح هادی روستا, همان طرح تفصیلی شهرداری می باشد که در آن کاربری تمام پلاکها اعم از ویلا و زمین بصورت مجزا مشخص شده است.

نقشه طرح هادی روستا در شمال راهنمای خوب شما برای خرید ویلا و زمین در شمال است.
نمونه عکس از طرح هادی روستا در شمال

 

دهیاری کجاست؟ 

همانطوری که هر شهر, دارای شهرداری می باشد هر روستا که به حد نصاب جمعیتی رسیده باشد طبق قانون وزارت کشور از طریق دهیاری اداره میشود و شخص دهیار از طریق شورای اسلامی روستا معرفی و پس از تایید ادارات ذیربط به سمت دهیاری منصوب می گردد. جالب است بدانید که دهیار الزاما می بایست از اهالی همان روستا باشد و به همین خاطر اشراف کامل به ملکهای روستا دارد.

 

منظور از ملک داخل بافت یا خارج بافت چیست؟

به زمین یا ویلایی که داخل طرح هادی قرار داشته باشد, داخل بافت و ملکی که خارج طرح هادی باشد خارج بافت میگویند.

 

کاربری مسکونی, کاربری باغی و … چیست؟

کاربری زمین به شما اجازه میدهد که از آن ملک چه استفاده ی قانونی می توانید داشته باشید. برای شناخت کاربری زمین حتما باید از دهیاری همان روستا استعلام بگیرید. معمولا کاربری مسکونی با رنگ زرد و کاربری باغی با رنگ سبز در نقشه طرح هادی روستا (مثل عکس بالا) مشخص شده است.

 

سند مشاع چیست؟

کلمه مشاع در قانون مدنی به معنی مشترک و تقسیم نشده است. همه مشتریانی که جهت خرید ویلا در شمال و خرید ویلا در رویان حضور پیدا میکنند بخاطر تجربه خرید و فروش آپارتمان و زمین در شهر خود از این کلمه یعنی سند مشاع ترس زیادی دارند.

این اشخاص معتقد هستند افراز سند مشاع و حتی خرید ملک با سند مشاع ریسک بالایی دارد. این ترس نشات گرفته از اطلاعات اندک مشتریان است. با راهکار پیشنهادی به راحتی این مشکل را برایتان حل میکنیم.

راه حل این مشکل:

افراز در قانون مدنی به دو صورت انجام میگردد. 

1- افراز ثبتی:

که بصورت کامل با مشخص نمودن حدود اربعه ملک افراز صورت میگیرد و به ملک سند شش دانگ ارائه میگردد.

2- افراز توافقی:

که با توافق شرکاء و تنظیم صورتجلسه با مشخص نمودن حدود اربعه توافقی افراز انجام میگردد و دقیقا محکمه پسند و قانونی می باشد.

 

نکته مهم:

افراز توافقی برای آپارتمان میسر نیست چون زمینی که در آن آپارتمان بنا شده بین اعضاء و مالکین همیشه مشترک و مشاع است در حالی که زمین هر ویلا دقیقا تفکیک شده و مستقل می باشد و حدود اربعه آن طبق نقشه مهندسی کاملا مشخص شده است.

بخاطر همین موضوع افراز ملک ویلایی بدون دردسر امکان پذیر است و حتی ویلایی که مجوز ساخت دارد دقیقا حدود اربعه آن با GPS مشخص شده است. پس هیچ ترسی از خرید ویلا با سند مشاع نداشته باشید و هر آنچه تجربه کردید را کنار بگذارید.

 

حتما هویت مالک و فروشنده ویلا در شمال را بررسی کنید !

با وجود اینکه کار اصلی مشاورین املاک احراز هویت طرفین معامله است با این حال شما به عنوان خریدار ویلا در شمال می بایست حساسیت بیشتری نسبت به این موضوع داشته باشید. تجربه نشان داده اکثر مالکین ویلاها جهت فروش ملک خود به اشخاص، معمولا بومی یا مدیر شهرک اعتماد میکنند, حتی کلید ویلا و مدارک مالکیت آن را به امانت نزد معتمدین خود قرار میدهند که متاسفانه بعضا شیطنت های زیادی انجام میگیرد و مالک خبر ندارد که ملکش با چه قیمت و شرایطی به مشتری اعلام شده است. 

 

حتما هویت مالک و فروشنده ویلا در شمال را بررسی کنید !!
احراز هویت فروشنده را جدی بگیرید!!

 

راه حل این مشکل:

بدون تعارف ملکی که در شمال با هر قیمتی به شما معرفی شده جهت راستی آزمایی حتما در جلسه مذاکره, کارت ملی فروشنده را با مدارک مالکیت ارائه شده تطبیق دهید. حتی اگر توافق قیمت هم در خرید ویلا در شمال صورت نگرفته باشد.

تجربه نشان داده بعضی از مشاورین املاک مالک ساختگی را به جلسه مذاکره دعوت میکنند و در اصطلاح ملک را با دریافت بیعانه زخمی کرده و می فروشند و بعد از آن با مالک واقعی وارد مذاکره می شوند و با عدد خیلی کمتر ملک را از مالک اصلی می خرند. یعنی در ابتدا به شما فروش مال غیر انجام دادند. 

 

هنگام خرید ویلا در شمال, سر خیابان یا سر ملک با مشاور املاک قرار بازدید ست نکنید!

معمولا قرار ملاقات در خیابان با خداحافظی در خیابان به پایان می رسد. در حالی که شما قصد دارید با خرید ویلا در شمال بزرگترین خرید شخصی زندگیتان را انجام دهید پس حساسیت بیشتری نشان دهید و حتما مشخص کنید مشاوری که قصد بازدید ملک به شما را دارد متعلق به کدام دفتر می باشد.

چرا که بسیاری از مشاورین در شمال بصورت سیار و بدون جا و مکان مشخص کار میکنند و موقع جلسه مذاکره با پرداخت مبلغ کمی به یکی از دفاتر املاک در آنجا قرارداد فروش تنظیم میکنند. با کوچکترین مشکل بعد از معامله پیدا کردن این مشاور واقعا میسر نیست. پس بخاطر چند دقیقه بیشتر و طی کردن مسافت کوتاه تا دفتر املاک این ریسک بزرگ را انجام ندهید.

 

به هیچ عنوان هنگام خرید ویلا در شمال, سر خیابان یا سر ملک با مشاور املاک قرار بازدید ست نکنید!!
با ست کردن قرار بازدید سر خیابان استرس به خودتان وارد میکنید!!

 

راه حل این مشکل:

پس از تماس با مشاور مربوطه حتما در محل دفتر املاک قرار ملاقات ست کنید. پس از ورود, محیط کار و پروانه کسب مدیر را بررسی کنید. با زیر نظر گرفتن رفتار مشاورین و پرزنت مدیر املاک و پیشنهادات ارائه شده جهت خرید ملک در شمال صداقت تیم را محک بزنید. بهترین حالت این است که بخواهید همان ملک آگهی شده که بخاطر آن با مشاور تماس گرفتید را به شما نشان دهند و در صورت اطمینان بازدید میدانی را شروع کنید.

 

حتما قبل از فروش ملک خود در شهرتان, ملکی را در شمال برای خرید کاندید کنید!

همه ما نوسانات قیمت ملک در ایران را به صورت شوک اساسی تجربه کردیم. بیشتر مشتریان برای تامین کل یا بخشی از مبلغ خرید ویلا در شمال روی فروش ملکشان در شهر خود حساب میکنند. معمولا در شرایط بی ثبات اقتصادی, داشتن پول نقد و سپرده بانکی منطقی نیست.

چرا که ارزش آن روز به روز کاهش پیدا می کند. اینجاست که جهت حفظ سرمایه بایستی تصمیم مهم گرفت و تمام جوانب کار را سنجید تا علاوه بر فروش به موقع ملک خود, خرید بی استرس و ارزنده ای داشته باشید.

 

حتما قبل از فروش ملک خود در شهرتان, ملکی را در شمال برای خرید کاندید کنید!!
جهت خرید و فروش ملک در زمان مناسب اقدام کنید!!

راه حل این مشکل:

بهترین کار این است با انتخاب مشاور املاک مطمئن و در کمترین زمان ممکن ملک ارزنده و مورد سلیقه خود و خانواده را در شمال کاندید کنید و با گرفتن زمان مناسب از فروشنده و انجام اقدامات اولیه خرید با پرداخت بیعانه در اصطلاح ملک شمال را زخمی کرده و بعد از آن جهت تامین کل یا بخشی از مبلغ خرید با آرامش خاطر نسبت به فروش ملکتان اقدام نماید.

 

در مقایسه ی ویلا های معرفی شده, فقط به ظاهر قضیه توجه نکنید!

همانطوری که در شهر شما ارزش ریالی ملک با توجه به منطقه خوب, متوسط و ضعیف تفاوت اساسی دارد, خرید ویلا در شمال و خرید زمین در شمال هم به این گونه می باشد. به تمام جوانب ظاهری و مخصوصا نامحسوس توجه ویژه داشته باشید.

امنیت یک مقوله ی نسبی و نا محسوس بوده که در شهر های مختلف تفاوت داشته و تاثیر زیادی در قیمت زمین و ویلا در هر روستا و شهر دارد. همچنین مهاجر پذیر بودن افراد بومی هر شهر یا روستا هم تفاوت چشمگیری در قیمت زمین آن منطقه دارد.

دو مقوله امنیت و مهاجر پذیر بودن افراد بومی, درصد برند بودن هر شهر, منطقه یا شهرک را مشخص میکند, پس صرفا با دیدن چشم انداز خوب و ساخت مورد سلیقه تصمیم به خرید نگیرید و همه جوانب کار را بسنجید.

 

در مقایسه ی ویلا های معرفی شده, برای خرید در شمال, فقط به ظاهر قضیه توجه نکنید!!
تمام واقعیت های خرید ویلا در شمال همان چیزی که می بینید نیست!!

 

راه حل این مشکل:

تحقیق میدانی و پرس و جو از همسایه ها و گرفتن استعلام از ارگان ها و ادارات ذیربط کمک زیادی به شما می کند. گرفتن استعلام قیمت زمین یک شهرک یا محله مورد نظر از چند مشاور املاک در تعیین قیمت کارشناسی شما تاثیر گذار است. 

نکته مهم:

حتما استعلام اصالت ملک مورد نظر را از اداره ثبت آن شهرستان و در خصوص کاربری از دهیاری همان روستا انجام دهید و به نظرات اشخاص توجه زیادی نکنید و در خصوص قیمت هم از مشاورین املاکی تحقیق کنید که به شما مغرضانه و با سوء نیت اطلاعات ندهند. 

 

برای خرید ویلا و زمین در شمال, فقط سند دار بودن زمین, دلیل بر اجازه ساخت نیست!

یکی از اشتباهات رایج خیلی از مشتریان خرید زمین در شمال این است که اگر زمین سند دار بخرند میتوانند به راحتی در آن ساخت ویلا به هر متراژی که دوست دارند انجام بدهند. در حالی که سند فقط مالکیت شما را محرز می کند, ولی ساخت ویلا در زمین خریداری شده دقیقا به نوع کاربری آن بستگی دارد که در بالا به انواع کاربری اشاره کردیم. این موضوع در خصوص خرید ویلا در شمال و خرید زمین در نوشهر هم صدق می کند چون اگر ویلا با مجوز ساخته نشده باشد خطرات و مشکلاتی در آینده با شدت و ضعف اجرا در قوانین ملکی و معاملاتی کشور برای شما متصور است.

 

نکات مهم برای خرید ویلا در شمالَََ, برای ساخت ویلا در شمال عجله نکنید!!
برای ساخت ویلا در شمال تمام جوانب را در نظر بگیرید!!

 

راه حل این مشکل:

پس از اطمینان اصالت سند ملک مورد نظر از اداره ثبت, حتما به دهیاری روستا مراجعه نموده و علاوه بر مشخص نمودن کاربری زمین ویلای مورد سلیقه ی خود, اصالت مجوز ساخت و یا پایان کار ارائه شده توسط فروشنده را جویا شوید.

نکته مهم:

اگر ویلای مورد درخواست شما یکی از مدارک (جواز ساخت یا پایان کار) را ندارد, حتما در خصوص هزینه ی احتمالی و سرانجام آن تحقیق کامل انجام دهید. و یا اگر قصد خرید زمین در شمال را دارید علاوه بر مشخص نمودن کاربری فعلی زمین, هزینه های اخذ مجوز ساخت یا احیانا در شرایط خاص گرفتن پایان کار را مشخص نمایید و سپس در جلسه مذاکره, قیمت پیشنهادی خود را به فروشنده اعلام کنید.

 

چگونه از شر آگهی های دروغ خرید ویلا در شمال خلاص شوید!

به دلیل تعداد زیاد دفاتر املاک در شمال, چه با مجوز و چه بدون مجوز, رقابت زیادی بین این مشاورین در شهرهای مختلف بوجود آمده و متاسفانه تعداد زیادی از این دفاتر با درج آگهی های دروغ شما را در تصمیم گیری خرید ویلا در شمال یا خرید زمین در شمال گمراه می کنند.

با راستی آزمایی و کارشناسی منطقی قیمت ویلا در شمال می توانید با پرسیدن سوالات تخصصی و مشخص از مشاورین املاک به راحتی آگهی های دروغ را تشخیص دهید.

 

آگهی های دروغ در خرید ویلا در شمال
خود را در برابر آگهی های دروغ ایمن کنید!

 

راه حل این مشکل:

سعی کنید با مشاورین املاکی ارتباط برقرار نمایید که آگهی با قیمت کامل در سایت دیوار, شیپور, پیج اینستاگرام و ..  درج می کنند و تاکید میکنیم از آگهی با قیمت پیش پرداخت که در بعضی از سایتها مد شده دقیقا دوری کنید چون این نوع آگهی همیشه جنبه طعمه دارد. توجه داشته باشید اگر قصد خرید ویلا در نوشهر را دارید حتما بخش کارشناسی قیمت ویلا در شمال را بخوانید و با آن توجه کنید.

 

حتما مقاله 3 روش محاسبه قیمت ویلا در شمال را مطالعه کنید و از شر آگهی های دروغ خلاص شوید!

 

سخن پایانی نکات مهم خرید ویلا در شمال:

همه ما میدانیم و گاها تجربه کردیم موقع خرید ملک با موانع و مشکلات زیادی روبرو میشویم که باید با درایت آنها را برطرف نماییم، این موضوع. زمانی شدت پیدا می‌کند که قرار است در شهر یا استان دیگر خرید ملک انجام دهیم، با توجه به نکات فوق خطر در کمین است، اینجاست که یک مشاور کار بلد و معتمد میتواند کمک کند تا خرید بجا و شایسته ای در خور خانواده خود انجام دهید.

مشاورین املاک سیوان با تجربه ۲۰ ساله به عنوان یک مشاور امین در کنار شماست تا جهت خرید ویلا در شمال به شما کمک کند و مانع مشکلات احتمالی از جانب فروشندگان و گاها مشاورین بی انصاف بشما باشد.

 

از شما دوست عزیز، بابت همراهیتان متشکرم.

املاک سیوان نوشهر در کنار شماست تا خرید مطمئن انجام دهید.

املاک سیوان برای بهترین انتخاب

هدف از سامانه تحت وب،ارائه خدمات مشاوره ای خرید و فروش ویلا در شمال،آپارتمان و زمین در شهرهای نوشهر، رویان و سایر شهرهای شمالی می باشد. با این سامانه انلاین خرید و فروش ویلا می توانید به راحتی و در کمترین زمان و هزینه و سریع ترین روش ممکن ملکهای دلخواه خود را با هرتوان مالی و هر سلیقه ای خریداری نمایید.

نوشهر - چلک - روبروی هتل آراز - مجتمع اوپال - املاک سیوان 09190174006 info[at]seeone.net

مقایسه