3 روش محاسبه قیمت ویلا در شمال با تفاوت میلیاردی!

قیمت واقعی ویلا در شمال چگونه محاسبه می شود؟

قیمت ویلا در شمال بسیار متنوع است و به عوامل متعددی بستگی دارد. مناطق مختلف شمال با توجه به امکانات و موقعیت منطقه ای دارای ارزش های مختلف هستند. در ادامه ما دلایل تفاوت قیمت در مناطق مختلف شمال را با هم بررسی خواهیم کرد. با ماه همراه شوید تا با واقعیت های قیمت گذاری ویلا در شمال آگاه شوید.

محاسبه قیمت ویلا در شمال با تفاوت میلیاردی!
محاسبه قیمت ویلا در نوشهر و شمال با تفاوت میلیاردی!

 

هشدار!!!  پیشنهاد مهم سیوان, از این مدل آگهی ها وحشت کنید!

از این دو مدل آگهی در سایت ها و پیج های اینستاگرامی کاملا وحشت داشته باشید و اصلا به سمت آنها نروید, چون دقیقا احتمال کلاهبرداری درآن زیاد است.

1- آگهی های بدون قیمت 

در خیلی از سایت های معتبر مثل دیوار, شیپور, دونبش و غیره که فقط جنبه تبلیغاتی دارند و هیچ مسئولیتی در قبال آگهی ثبت شده ندارند و فقط هزینه ثبت آگهی خودشان را دریافت می کنند و علاوه بر آن هیچ شناختی از قیمت زمین و ویلا در شمال ندارند, باب شده که مشاورین املاک می توانند به راحتی آگهی زمین یا ویلا را بدون قیمت ثبت کنند, این کار لطمه بسیار بزرگی در تصمیم گیری شما می زند و شما را با معضل قیمت های شناور مواجه می کند.

یعنی مشاور به راحتی می تواند هر قیمتی که دوست دارد چه کمتر از قیمت واقعی و حتی گاها بیشتر از قیمت واقعی مالک به شما قیمت دهد که هرکدام بازتاب منفی خودش را دارد. درست است که شما با تحقیقات, خلاصه از دروغ آن مشاور املاک پرده برداری می کنید, ولی در نظر داشته باشید که وقت و انرژی گرانبهای خود را هدر داده اید یا حتی گاها در دام این شیادان ملکی در شمال قرار می گیرید.

2-  آگهی با مبلغ پیش پرداخت 

فاجعه بار تر از مورد اول این مورد است که در آگهی به جای درج قیمت کل متاسفانه مبلغ پیش پرداخت ذکر می شود. یعنی یک طعمه ی وسوسه انگیز و جذاب! شما با دیدن مبلغ بی پایه و اساسی که به عنوان پیش پرداخت ذکر شده و دقیقا مشاور از خودش در آورده و روح مالک از این موضوع خبر ندارد ترغیب می شوید که با مشاور ارتباط برقرار کنید و ادامه کار مشخص است. 

 

آگهی با مبلغ پیش پرداخت کاملا دروغه! من گول نمیخورم!

آگهی با مبلغ پیش پرداخت کاملا دروغه! من که گول نمیخورم!

 

ذکر تجربه:

کافیست با این گروه از مشاورین املاک فقط تماس تلفنی داشته باشید, علاوه بر سماجت فراوان مشاور, بعد از چند سوال و جواب متوجه می شوید که دقیقا فایل آگهی شده, کلا خط می خورد و فیک است که صرفا جنبه تبلیغاتی داشته است, تازه به شما موارد دیگر معرفی می کند که پایه و اساسی ندارد چون باید دروغ خودش را لاپوشانی کند!

اگر هم مشاور محافظه کار ترباشد با چیدن سناریوی جالب و جذاب شما را تا دفتر خود می کشاند و تازه ماجرا شروع می شود. با این کار وقت خودتان را هدر می دهید به فکر اینکه فایل شکار پیدا کردید که بیشتر شبیه سراب است.

 

نکته خیلی مهم:

شاید طی تحقیقاتی که انجام می دهید یک ملک را با قیمت های مختلف از مشاورین املاک متفاوت مشاهده کرده باشید. اگر اختلاف قیمت تا 5% قیمت کل بود طبیعی است که دلایل آن عنوان می گردد. مثلا یک ویلای 10 میلیاردی را یک مشاوری 9/700 آگهی کرده است شاید به دلایل زیر درست باشد:

1- بروز بودن قیمت ملک ( شاید قیمت کمی پایین تر یا حتی بالاتر از املاکهای دیگر باشد)

2- ارتباط خوب املاک با بعضی از مالکین بخاطر مراوده کاری بالا

3- قیمت پایین تر مالک بخاطر شرایط خاص در بازه زمانی محدود (مشکل مالی, قصد تبدیل به احسنت و …)

4- حسن اعتبار املاک و قانع بودن به کمیسیون قانونی 

پس این اختلاف تقریبا منطقی است ولی اگر اختلاف فاحش باشد و مثلا ملکی را همه 20 میلیارد آگهی می کنند و یک یا دو املاک آن را 12 یا 15 میلیارد و حتی کمتر  آگهی می کنند حتما با طعمه مواجه شدید و آگهی دروغ است چرا که اگر واقعا ملک 20 میلیاردی 12 تومان باشد طبیعتا کاسب های منطقه سریع خریداری می کنند.

جالب اینجاست بعضی از مشتریان عزیزی که اطلاعات ناقصی در خصوص خرید ملک در شمال دارند و این شگرد مشاورین را نمی شناسند به خیال خودشان ملک شکار پیدا کردند و به راحتی قرار ملاقات ست می کنند که داستانهای بعد از این موضوع قصه ی دراز دارد. 

 

لطفا قسمت راستی آزمایی مقاله 12 نکته مهم خرید ویلا در شمال را حتما مطالعه کنید تا موضوع بهتر برایتان روشن شود. 

 

آگهی هـــــای دروغ و فیــــــــــک را بشناسید!!

 

قبل از اینکه به علت تفاوت قیمت ویلا در شمال و همچنین نحوه قیمت گذاری ویلا در شمال بپردازیم حتما باید آگهی های دروغ را بشناسید, در غیر این صورت به هیچ عنوان نمیتوانید انتخاب درستی داشته باشید و اطلاعات مفیدی بدست بیاورید.

 

دو پارامتر اصلی و مهم در قیمت گذاری ویلا و هر ساختمانی وجود دارد

1- قیمت زمینی که بنا در آن احداث شده

2- هزینه ساخت بنا 

با یک حساب سر انگشتی و مشخص کردن قیمت زمین منطقه به راحتی می توانید قیمت تقزیبی ویلا را بدست آورید. البته عوامل دیگری که در ادامه به آن می پردازیم تاثیرات جانبی در نحوه محاسبه قیمت ویلا در شمال دارد. پس لطفا گول آگهی های فیک با قیمت های وسوسه انگیز را نخورید. 

متاسفانه بعضی از همکاران ما که تعدادشان کم هم نیست با انتشار آگهی فیک فقط و فقط وقت با ارزش شما را تلف می کنند و تجربه کاربری نشان داده تعداد زیادی از مشتریان در این تله و دام گرفتار می شوند و با سرابی که در ذهن خود ایجاد می کنند به خیال پیدا کردن ملک شکار در دام مشاورین بی انصاف و بی وجدان می افتند و بعد از بازدیدهای متعدد و وعده وعیدهای بی پایه و اساس در نهایت کلافه و خسته و در ناامیدی با سایتهای واقعی روبرو می شوند. اینجاست که یک مشاور منصف و کار بلد از هدر رفتن وقت و انرژی شما جلوگیری می کند.

 

علت تفاوت میلیاردی قیمت ویلا در شمال چیست؟

در جدول زیر به تفاوت دیدگاه سازندگان یا فروشندگان با خریداران و همچنین مشاورین املاکی که قصد مشاوره به شما را دارند می پردازیم. همین سبک نگرش به موضوع باعث اختلاف میلیاردی در قیمت گذاری و کارشناسی قیمت ویلا در شمال ایجاد می کند که جای تفکر بسیار دارد. پس با دقت توجه کنید.

محاسبه قیمت ویلا بصورت ساده و منطقی و کاملا بدور از جانب داری به روش زیر توسط تیم املاک سیوان انجام میشود. این روش برخلاف آن چیزی هست که تا بحال شنیده اید.

مثال: اگر ۴۰۰ متر زمین با قیمت کارشناسی متری ۲۰ میلیون در نوشهر (لوکیشن متوسط به بالا + مدارک کامل) داشته باشیم و ۳۰۰ متر بنای دوبلکس + استخر + مدرن با متریال متوسط متری ۱۵ میلیون تومان باشد.

از جایگاهنحوه محاسبه دقیق قیمت ویلا در شمال (به دور از جانبداری)  ضعف این کارشناسی درصد تایید
سازنده و

اکثر املاکی ها

کارشناسی سازنده:= (کل مبلغ ×30%=سود سازنده )+( قیمت زمین+هزینه ساخت)

16/250 میلیارد=(12/500×30% ) +(8 میلیارد زمین+4/500 میلیاردساخت )

زمان فروش طولانی √
ضریب نقدشوندگی پایین √ 
 50%
خریدارکارشناسی خریدار=(قیمت زمین بروز+هزینه ساخت بروز)

12/500 میلیارد = (8 میلیارد زمین+4/500 میلیارد ساخت)

از دست دادن فرصت ها √
صرف زمان و انرژی زیاد √
 50%
سیوانکارشناسی سیوان=(قیمت زمین+هزینه ساخت بروز) + 30% از ساخت

13/850 میلیارد= (8 میلیارد زمین+4/500 میلیاردساخت )+ 1/350 سود سازنده

کوتاه ترین زمان خرید و فروش √
ضریب نقدشوندگی بالا √
100%

معامله برد برد √

 

معامله دو سر برد با کمک املاک سیوان

این کارشناسی قیمت هم بنفع فروشنده و هم خریدار است. چرا که جانب داری در آن وجود ندارد. ویلا با این کارشناسی در کمترین زمان ممکن فروخته می شود و درصد بازگشت سرمایه نیز منطقی و معقول است. همچنین خریدار هم پول مازاد و غیر متعارف پرداخت نمی کند.

با توضیحات بالا متوجه شدید که تفاوت میلیاردی در کارشناسی قیمت ویلا وجود دارد. اینجاست که یک مشاور املاک منصف حامی منافع شما میشود و از ضرر میلیاردی شما را در امان نگه میدارد.

 

موارد جانبی در قیمت گذاری ویلا در شمال

ساحلی یا جنگلی بودن ویلا:

قیمت ویلا در مناطق ساحلی و جنگلی متفاوت است و ویلاهای ساحلی قیمت بیشتری در مقایسه با ویلاهای جنگلی دارند. علت تفاوت قیمت ویلای ساحلی و ویلا جنگلی بیشتر به تفاوت قیمت زمین آن بر می گردد. معمولا زمین ساحلی بین 50 الی 80 درصد قیمت بالاتری از زمین جنگلی دارد. البته برند منطقه و شهرک نیز تاثیر زیادی دارد که در ادامه به آن می پردازیم.

 

محاسبه قیمت ویلا در شمال- ویلای جنگلی

پیشنهاد میکنم مقاله مهم و مفید 20 مزایا و معایب ویلا ساحلی و جنگلی را حتما مطالعه کنید.

 

انوا ع ویلا از لحاظ تعداد طبقات و هزینه ساخت ویلا:

معمولا در آگهی های فروش ویلا در شمال با چهار مدل ویلا مواجه می شوید. هزینه ساخت تقریبی هر نوع ویلا با توجه به اینک این مقاله در اسفند 1402 نوشته می شود به شرح ذیل است.

1- ویلا فلت( همکف) هزینه ساخت تقریبی متری 13 میلیون تومان با حیاط سازی و انشعابات

2- ویلا نیم دوبلکس( نیم پیلوت) هزینه ساخت تقریبی متری 15 میلیون تومان با حیاط سازی و انشعابات

3- ویلا دوبلکس هزینه ساخت تقریبی متری 17 میلیون تومان با حیاط سازی و انشعابات

4- ویلا تریبلکس هزینه ساخت تقریبی متری 20 میلیون تومان با حیاط سازی و انشعابات

 

ویلای شهرکی و مستقل:

به دلیل امکانات و معماری تقریبا یکدست و امنیت بالاتر شهرکها با حضور نگهبان 24 ساعته, از ویلاهای شهرکی استقبال بیشتری می شود و به همین دلیل شهرک سازی در شمال گسترش یافته است. ویلاهای شهرکی به دلیل اینکه در حجم انبوه ساخته می شوند مصالح اولیه ی آن به صورت انبوه خریداری می شوند در مقایسه با ویلای مستقل هزینه ی ساخت نسبتا کمتری دارند.

 

قیمت ویلا در شمال - ویلای شهرکی
قیمت ویلا شهرکی در شمال

به این نکته هم باید توجه ویزه کرد که برای ویلای شهرکی به خاطر مشاعات و امکاناتی رفاهی از جمله پارک بازی, زمین تنیس یا والیبال, سالن اجتماعات و غیره بسته به برند بودن شهرک هزینه های جانبی ویلا شهرکی محسوب می گردد. در عرف قیمت گذاری ویلا در شمال معمولا قیمت ویلا شهرکی 20% یالاتر از قیمت ویلای مستقل است. 

مصالح به کار گرفته شده در ویلا:

از موارد تاثیر گذار در قیمت ویلا، نوع مصالح به کار گرفته شده هنگام ساخت آن می باشد. هر چه مصالح به کار گرفته شده دارای مقاومت و کیفیت بالاتر (برند بودن مصالح) باشند قیمت ویلا گران تر خواهد شد. برای مثال ویلاهای لوکسی که در ساخت آن از مصالح لوکس استفاده شده است در مقایسه با ویلای معمولی گران تر هستند.

امکانات ویلا:

توجه گسترده ی افراد به خرید ویلا در شمال سبب شده تا تنوع در ساخت ویلاها بالا برود و امکانات مختلفی برای ویلای شمال به عنوان آبشن اضافی ویلا در نظر گرفته شود. امکاناتی نظیر استخر، سونا و جکوزی، کلوزت روم، اتاق خواب مستر و .. جزء امکاناتی است که برای برخی از ویلاها در شمال در نظر گرفته شده است. اگر به دنبال خرید ارزان ویلا در شمال هستید باید ویلاهایی که امکانات کمتری دارند را انتخاب نمایید.

منطقه ای که ویلا در آن واقع شده:

شهرهای مختلف شمال دارای ارزش منطقه ای متفاوت هستند. و برند بودن هر شهر و شهرک تاثیر مستقیمی بر قیمت زمین آن ویلا دارد. قیمت زمین در شهرهای نوشهر, رویان, ایزدشهر و متل قو که مورد توجه بیشتر افراد غیر بومی قرار گرفته اند، در مقایسه با شهرهایی مانند چمستان, محمودآباد و نور گران تر هستند پس خرید ویلا در نوشهر برای شما گران تر از خرید ویلا در چمستان خواهد بود.

 

تاثیر منطقه برند در قیمت گذاری ویلا در شمال
تاثیر منطقه برند در قیمت گذاری ویلا در شمال

ویلاهای شمال با توجه به موقعیت قرار گیری، امکانات، شهرکی یا مستقل بودن و ساحلی یا جنگلی بودن دارای قیمت های متنوعی هستند و می توانید با اندکی جستجو ویلای متناسب با سلیقه و نیاز خود خریداری نمایید.

 

آیا مرجعی وجود دارد که از قیمت های واقعی ویلا ما را آگاه کند؟

با خواندن مقاله فوق متوجه شدید که قیمت واقعی ویلا در شمال چطور محاسبه می گردد و از این به بعد به راحتی می توانید قیمت های فیک در آگهی های دیوار, شیپور و پیج های اینستا گرام را شناسایی کنید. فقط کافیست استعلام قیمت زمین آن شهر, روستا یا شهرک را بدست بیاورید و با حساب سر انگشتی در دام کلاهبرداران ملکی شمال نیافتید. با توضیحات فوق متوجه شدید می توانید با کمی تفکر و تحقیقات میدانی آگهی های راست و دروغ را تشخیص دهید و صرفا به تحقیقا سایتی و گشتن در پیج های اینستاگرامی نمی توانید قیمت واقعی ویلا را تشخیص دهید.

سایت املاک سیوان با دو دهه تلاش و کارشناسی دقیق ملک ها در شمال, حامی شما در تشخیص قیمت ملک است و به دلیل ثبت قیمت واقعی زمین و ویلا در شمال می تواند به شما مشتریان عزیز کمک کند تا بهترین انتخاب ملکی البته واقعی داشته باشید.

با تشکر از همراهی تان  

هدف از سامانه تحت وب،ارائه خدمات مشاوره ای خرید و فروش ویلا در شمال،آپارتمان و زمین در شهرهای نوشهر، رویان و سایر شهرهای شمالی می باشد. با این سامانه انلاین خرید و فروش ویلا می توانید به راحتی و در کمترین زمان و هزینه و سریع ترین روش ممکن ملکهای دلخواه خود را با هرتوان مالی و هر سلیقه ای خریداری نمایید.

نوشهر - چلک - روبروی هتل آراز - مجتمع اوپال - املاک سیوان 09190174006 info[at]seeone.net

مقایسه